۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۵۲۵۱۸
استاد دانشگاه شهرکرد مطرح کرد:

استعمارگران افراد را تا زمانی حمایت می‌کنند که در خدمت‌شان باشند

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان و دیگر استعمارگران افراد را تا زمانی حمایت می‌کنند که در خدمت‌شان باشند، نگاهی به تاریخ نشان از آن دارد که این کشورها حتی به نوکران خود هم وفا نمی‌کنند.
استعمارگران افراد را تا زمانی حمایت می‌کنند که در خدمت‌شان باشند
احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دوره پهلوی یک دوره خاص نسبت به تمام دوران‌های شاهنشاهی در ایران بود چراکه در دوران‌های قبل با وجود اینکه حاکمان الهی نبودند اما یا با قدرت نظامی بر سر کار می‌آمدند و یا با کودتا اما پهلوی دست‌نشانده دشمنان بود.
 
وی با بیان اینکه دست‌نشاندگی رژیم پهلوی سبب شده بود تا خودبه‌خود هیچ اختیاری از خود نداشته باشند و عمل کننده به دستورات دشمنان بودند تصریح کرد: همین موضوع باعث شد تا بسیاری از توانمندی‌های کشور از دست برود و کشور دچار فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... شود.
 
بسیج افزود: پهلوی‌ها نوعی مبارزه هم با دین داشتند و این هم از دیگر تفاوت‌های پهلوی با سایر حکام بود.
 
این استاد دانشگاه بیان داشت: نارضایتی‌های ایجادشده باعث شد تا مردم به رهبری امام خمینی (ره) در برابر این ظلم بایستند و این عدم همراهی مردم با شاه سبب شد که شاه فرار را بر قرار ترجیح دهد و کشور را ترک کند.
 
وی با اشاره به ممانعت آمریکا برای ورود شاه به کشورش بیان داشت: کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان و دیگر استعمارگران افراد را تا زمانی حمایت می‌کنند که در خدمت‌شان باشند، نگاهی به تاریخ نشان از آن دارد که این کشورها حتی به نوکران خود هم وفا نمی‌کنند.
 
بسیج یادآور شد: آمریکا برای پذیرش شاه این ترس را داشت که مردم انقلابی ایران واکنش نشان دهند و لطماتی را به منافع آن‌ها در جای جای دنیا وارد کنند.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شاه خود به عدم توانایی‌اش در تعیین نخست‌وزیر اقرار کرده است، این اقرار نشان می‌دهد که بختیار به سفارش آمریکا به‌عنوان نخست وزیر ایران انتخاب شده است.
 
وی اضافه کرد: بختیار جزء نیروهایی بود که در گذشته علیه شاه می‌جنگید و مخالف رژیم پهلوی بود، اما وی انسان قدرت‌طلبی بود و آمریکایی‌ها می‌دانستند این فرد با این روحیات به خاطر منافع خودش هم که شده اجازه نمی‌دهد انقلاب اسلامی ایران پیروز شود.
 
بسیج بیان کرد: آمریکا می‌خواست شاه را از ایران خارج کند اما حکومت پهلوی یا نظام وابسته به غرب همچنان در این کشور پابرجا باشد، آن‌ها به دنبال مهره بودند، فرقی نداشت این فرد محمدرضا شاه یا بختیار باشد از همین رو بختیار را که زمانی با حکومت پهلوی مبارزه می‌کرد انتخاب کردند تا مردم کمی آرام شوند.
 
وی تاکید کرد: غافل از آنکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی از دسیسه‌های پشت پرده آگاه بود و اعلام کرد اساسا حکومت پهلوی را نمی‌پذیریم.
 
استاد دانشگاه شهرکرد افزود: صحنه‌های سیاسی ایران پس از فرار شاه دچار تغییرات سیاسی شد، این تغییرات به چند بخش تقسیم می‌شدند، بخشی مربوط به افرادی بود که قبل از پیروزی انقلاب با شاه مبارزه می‌کردند و در کنار مردم بودند اما هدفشان چیز دیگری بود.
 
بسیج ادامه داد: این دسته وقتی شاه فرار کرد و از پیروزی انقلاب مطمئن شدند به نیت آنکه به هدف اولیه خود برسند کم‌کم با نهضت امام راحل زاویه پیدا کردند ازجمله این گروه‌ها می‌توان به منافقان، کمونیست‌ها، نهضت آزادی و... اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: گروه‌های سیاسی بعد از فرار شاه سعی می‌کردند مردم را به سمت خود بکشند و همگی ادعای کسب پست و مقام داشتند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: بخش دیگر سهم‌خواهان همراه امام راحل بودند که انتظار داشتند در صحنه‌های سیاسی مختلف جامعه حضور داشته باشند، این افراد نیت خالص انقلابی را از دست دادند این است که در ابتدای پیروزی انقلاب شاهد بروز تفرق در بین احزاب، گروه‌ها و چهره‌های سیاسی دیدیم.
 
بسیج اضافه کرد: در واقع ما شاهد تغییر ماهیت نبودیم بلکه این افراد چهره واقعی خود را نمایان کردند، همین‌ها بودند که بعدها حتی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۵۴:۰۳

16 Jan 2023