۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۵۹۱۴
معلم شهید شهاب الدين كاوسى:

این دنیا مکانی موقت است، مکانی که تنها محل آزمایش انسان است و بس

این دنیا مکانی موقت است، مکانی که تنها محل آزمایش انسان است و بس. انسان به این دنیا پا نگذاشته مگر برای آزمایش شدن، آزمایش برای آنچه که تعهد داده است و آزمایش آنچه که باید انجام دهد.
این دنیا مکانی موقت است، مکانی که تنها محل آزمایش انسان است و بس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، معلم شهید شهاب‌الدین کاوسی در وصیت‌نامه خود می‌نگارد:
بسم‌الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
مپندارید کسانی که درراه خدا کشته‌شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.

با درود و سلام بر مهدی موعود و نائب برحقش امام خمینی، این بنده حقیر خود را آن‌چنان نمی‌بینم که بخواهم و طلبی را به‌عنوان سفارش و وصیت بنویسم ولی چون وصیت نوشتن برای هر مسلمان وظیفه شرعی است لذا چند کلامی را بر این صفحه می‌نویسم.

ای مردم، این سخن حقیر را بشنوید که همان‌طور که قرآن و ائمه معصومین فرموده‌اند این دنیا مکانی موقت است، مکانی که تنها محل آزمایش انسان است و بس.

انسان به این دنیا پا نگذاشته مگر برای آزمایش شدن، آزمایش برای آنچه تعهد داده است و آزمایش آنچه باید انجام دهد.

خداوند در قرآن می‌فرماید که ما جن و انس را فقط برای عبادت و بندگی خلق کرده‌ایم و انسان بر سر این مسئله امتحان می‌شود که آیا می‌تواند جدا عبد و بنده خدا باشد باآنکه از خدا یادش می‌رود و دل به این دنیا می‌بندد.

اگر انسان توانست که تنها عبد و بنده خدا باشد و به دستورات او عمل کند پس در امتحان خود موفق شده و اگر نتوانست که به دستورات او عمل کند پس به همان ذلت و خواری که خداوند فرموده گرفتار می‌شود.

ای مردم تاکنون شده که قدری به تفکر بنشینید و اندکی درباره هدف از آمدن به این جهان وزندگی کردن در این جهان و سپس مردن تفکر کنید.

جدا ما چرا در این دنیا وظایف و مسئولیت‌هایمان را انجام نمی‌دهیم، مگر نه آنکه وظیفه و مسئولیت ما طبق آیات قرآن و گفتار ائمه معصومین مشخص‌شده؟ مگر نه آنکه روزی به خاطر انجام ندادن وظایفمان عذاب خواهیم شد.

پس چرا ما باز از انجام‌وظیفه خودداری می‌کنیم؟ مگر نه آنکه روزی از ما سؤال می‌شود که چرا مسئولیت خود را انجام نداده‌اید؟ پس دیگر کی می‌خواهیم وظایفمان را انجام دهیم و بقول قرآن آیا وقتان نرسیده که ما متوجه مسئولیت خود شویم و برای انجام مسئولیت اصلی خود کوشش کنیم.

عزیزان اگر می‌خواهید مسئولیت خود را بشناسید و بیش‌ازپیش متوجه آن شوید، جدا متوسل به قرآن بشوید و در قرائت بیشتر قرآن به‌هیچ‌وجه کوتاهی نکنید.

همان‌طور که گفته شد مسئولیت ما در این جهان بندگی خداست و بندگی خدا هم جز با عمل به مقررات اسلام میسر نمی‌شود.

بیایید تا با خود و خدای خود عهد کنیم که جز احکام و فرامین او را انجام ندهیم و دست از غیر او بکشیم. بیایید تا از هم‌اکنون مبارزه با نفس خود را که ما را به سوء و بدی امر می‌کند و بقول پیامبر جهاد اکبر را شروع کنیم تا شاید رستگار شویم.

بیایید تا با کتاب خدا یعنی قرآن کریم و از آیات آن برای تشخیص راه از چاه در زندگی‌مان استفاده کنیم. ای مردم حالا که دست اجانب و غارتگران از کشور ما قطع‌شده و دست خدا حاکم گشته بیایید تا از آن محافظت کنیم، زیرا اندکی مطالعه و تفکر کنیم به این واقعیت پی خواهیم برد که این انقلاب عظیم در خط اصیل اسلام است.

از دستورات ائمه معصومین (ع) پیروی کنید و از رهبریت و رهنمودهای امام خمینی هرگز سرپیچی نکنید تا کنار هم به سعادت دنیوی و اخروی نائل شوید.

در پایان این بنده حقیر از خداوند متعال به خاطر گناهان بسیارم آمرزش و استغفار می‌کنم و به او پناه می‌برم، گرچه کوله‌بار من برای جهان اخروی چیزی جز گناه نیست ولی باز از رحمت و مغفرت خداوندی ناامید نمی‌شوم و از او می‌خواهم که از تمام گناهانم درگذرند و مرا جزء بندگان خودش قرار دهد، آنانی که جز او را ستایش نمی‌کنند و تنها از او کمک می‌خواهند و در همه امورشان به او متوسل می‌شوند. امیدوارم که خدای مهربان مرا ببخشد.

در ضمن از همه عموم کسانی که حقی بر دوش این حقیر داشتند و من نتوانستم حق آنان را ادا کنم، جدا حلالیت می‌طلبم و از آنان می‌خواهم که مرا حلال کنند.

در همه احوال ذکر خدا را فراموش نکنید والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
مورخه 30/9/1365 برابر با 19 ربیع‌الثانی. شهاب‌الدین کاوسی


انتهای پیام/1030 ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۵:۳۷

17 Sep 2024