۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۳۹۳
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس ؛

عقب افتادگی در حوزه کشاورزی مشهود است / تحول در حوزه کشاورزی راه برون رفت از این عقب افتادگی

نماینده مردم شهرستان بروجن گفت: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی ۴۰ سال عقب افتادگی دارد که راه برون رفت کشور و این استان این است که به استقلال و خودکفایی دست پیدا کنیم.
عقب افتادگی در حوزه کشاورزی مشهود است / تحول در حوزه کشاورزی راه برون رفت از این عقب افتادگی
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام امیر قلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن ؛ صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هر قوم و اجتماعی که بخواهد به اهدافش برسد باید ظرفیت های خودش را به خوبی بشناسد و غفلت از این ظرفیت ها و قابلیت ها باعث می شود نتوانیم به اهدافمان برسیم.


وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های بیشماری از جمله آب ، خاک ، جوانان خلاق است تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری دچار غفلت ۴۰ ساله در حوزه کشاورزی شده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی کار شده اما از همه ظرفیت ها استفاده نشده  اذعان داست: راه برون رفت کشور و استان چهارمحال و بختیاری این است که به استقلال و خودکفایی دست پیدا کنیم.


وی یاد آور شد: راه خودکفایی کشور و راه برون رفت استان چهارمحال و بختیاری از این وضعیت تحول در حوزه کشاورزی است.

حجت الاسلام جعفری با اذعان بر اینکه در شهرستان سامان بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تن هلو برداشت می شود  بیان داشت: متاسفانه از این میزان برداشت هلو نتوانسته ایم میزانی از آن را فراوری کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی عقب افتادگی هایی داریم اظهار کرد: راه استقلال ما در حوزه کشاورزی،  امنیت غذایی  و ...سرمایه گزاری در این حوزه هاست.

وی با تاکید بر اینکه ما دچار فرسایش شدید خاک شده ایم گفت: باید در حوزه حفظ آب و آبخیزداری ، حفظ خاک و ... تلاش جدی داشته باشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری بزرگ ترین منابع آب را دارد اما بیشترین مشکل هم در این حوزه است گفت: الگو کشت در این استان باید به سمت کشت گلخانه ای پیش رود و حتما از این ظرفیت استفاده شود.


وی با تاکید بر اینکه دولت برای زمین های شیب دار سرمایه گزاری می کند تصریح کرد: استان ما داری زمین های شیب دار است و ما باید بتوانیم این سرمایه گزاری ها را جذب کنیم.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه چرا استان ما نباید در محصولات کشاورزی صادرات داشته باشد خاطر نشان کرد: بیشترین تولید بادام در این استان است و ما باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲۰ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۹:۵۹

1 Sep 2020