۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۵۸۶۵۲
امام‌جمعه فارسان:

دوران دفاع مقدس سرشار از عزت و افتخار است

امام‌جمعه فارسان گفت: مردم ايران در طول دوران انقلاب از قبل و بعد از پيروزی با حماسه‌های متعدد عزت‌آفرين مواجه بودند که هيچ‌کدام به عظمت دلاوری‌ها و افتخاراتی که در حماسه دفاع مقدس واقع شد نمی‌رسد.
دوران دفاع مقدس سرشار از عزت و افتخار است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ شما نمازگزاران را به رعايت و تقويت و تسديد تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا به فکر آخرتشان هستند و اگر ثروتی دارند با دست خود و در زمان حيات اقدام می‌کنند. اميرالمؤمنين (ع) در حکمت ۲۴۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: اى فرزند آدم، تو خود وصىّ خويشتن باش و از مال و ثروتت آنچه می‌‏خواهى که ديگران پس از مرگ تو انجام دهند، تو خود ايثار کن.
 
وی افزود: انسان بايد وصيت داشته باشد و سفارش‌های لازم را بکند تا با مالی که از خود برجا می‌گذارد کارهایی کند که موجب قرب او بشود؛ اما بهتر از وصيتی که مي‌کند آن است که خودش با دست خود بذل و انفاق داشته باشد. قرب الهی بيشتر کسب می‌شود. تمام خيرات نوری است که انسان پيش می‌فرستد تا آن جای تاريک، روشن شود نه اينکه خودش وارد تاريکی بشود بعد وصيت کند برايم نور و چراغ بفرستيد.
 
امام‌جمعه فارسان به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: فردا ۳۱ شهريور آغاز هفته دفاع مقدس است. به همه رزمندگان سرافراز آن دوره که امروز به‌عنوان جانبازان، اسرا و خانواده شهدا هستند که يادگاران آن دوران هستند، به همه آن‌ها و به مردم تبريک عرض می‌کنيم و ياد و خاطره شهدا را گرامی می‌داريم.
 
وی بيان داشت: مردم ايران در طول دوران انقلاب از قبل و بعد از پيروزی با حماسه‌های متعدد عزت‌آفرين مواجه بودند؛ که هيچ‌کدام به عظمت دلاوری‌ها و افتخاراتی که در حماسه دفاع مقدس واقع شد نمی‌رسد. انسان‌های بی‌نام‌ونشان در دنيا ولی نام‌آشنا در آسمان با اراده‌های محکم و منور به نور ايمان عظمتی خلق کردند که پاداش آن ماندگاری است.
 
وی تصريح کرد: بيان رهبر معظم انقلاب اسلامی در شمردن زوايای دفاع مقدس برای اين است که متوجه باشيم بايد اين بزرگی و عظمت را حفظ کنيم. وظيفه امروز همه، حفظ اين دستاوردهاست. تربيت نسلی مثل ديروز و خلق حماسه‌هايی متناسب با مسائل روز و در عرصه‌های پيش رو. انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس تضمين‌کننده امنيت ملی کشور است.
 
ملک پور عنوان داشت: در اين وضعيت جهانی ببينيد شهر بيروت روزهای پرتنش و پرحادثه‌ای را دنبال کرد و طی آن انفجارهای متعددی در دستگاه‌های ارتباطی از جمله بی‌سيم‌ها و لپ‌تاپ‌ها گزارش شد. اين حملات منجر به شهادت 32 نفر و زخمی شدن ۴۵۵ تن ديگر شد و اين در حالی است که قبلش هم عمليات سايبری گسترده‌ای در بيروت رخ داده بود.
 
وی گفت: حملات هم ناشی از خرابکاری در پيجرها بود که منجر به شهادت ۱۱ نفر و زخمی شدن ۲۸۰۰ نفر شد که بخش زيادی از آن‌ها از ميان غيرنظاميان بودند. اين حملات رژيم صهيونيستی پس از آن بود که کابينه امنيتی اسرائيل در روز دوشنبه طی جلسه‌ای در خصوص تشديد تنش در جبهه شمالی (نبرد با لبنان) تصميم‌گيری کرد. اين تشديد تنش‌ها در حالی رخ‌ داده که مذاکرات رژيم صهيونيستی تحت هدايت آمريکا برای آزاد کردن اسرای جنگی رژيم از غزه نيز بی‌نتيجه مانده و حماس حاضر به پذيرش شروط اسرائيل با وجود فشار واشنگتن و ميانجی‌ها نشده است.
 
امام جمعه فارسان اظهار داشت: همزمان فشار افکار عمومی اسرائيل هم در خصوص وضعيت شهرک‌نشين‌های شمال سرزمين‌های اشغالی نيز روبه افزايش است و دولت نتانياهو برای بازگرداندن اين افراد بايد کاری انجام دهد. اين فشارها به حدی است که يوآو گالانت، وزير جنگ رژيم صهيونيستی گفته است که چاره‌ای جز جنگ برای اسرائيل باقی نمانده است اين در حالی است که از يک سو ارتش رژيم به دليل فرسودگی ناشی از ۱۱ ماه نبرد، آمادگی کامل ندارد و نه‌تنها نيروی زمينی آن‌ها در نبرد غزه تلفات داده، بلکه نيروی هوايی اين رژيم هم در اثر حملات مستمر حزب‌الله به تجهيزات راداری تضعيف‌شده است. به هر حال بايد آماده بود و مقاومت را بالا برد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۳۰:۳۷

20 Sep 2024