۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۵۳۱۳۱
رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

مكانيزه كردن 14 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری از مكانيزه كردن 14 مزرعه پرورش ماهی در سال جاری در راستای سازگاری با مصرف كم‌آبی و بهبود مصرف آب، خبر داد.
مكانيزه كردن 14 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسين برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای طرح مکانیزه پرورش ماهی موجب صرفه‌جویی میزان مصرف منابع آبی می‌شود، در راستای افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از آب و مدیریت منابع آبی استان طرح مكانيزه كردن مزارع پرورش ماهی از سال 99 در استان در حال اجراست.
 
وی افزود: در سال جاری 14 مزرعه پرورش ماهی مكانيزه شد و پيش‌بينی می‌شود با توجه به برنامه‌ريزی‌های انجام شده در پايان سال 1405 تعداد 300 مزرعه پرورش ماهی مكانيزه شود.
 
رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورت تحقق طرح طبق برنامه‌ها، میزان صرفه‌جویی در آب در مقایسه با روش‌های آبزی‌پروری سنتی چشمگير خواهد بود.
 
بزرگر عنوان کرد: تجهيزات مكانيزاسيون در آبزی‌پروری تجهيزاتی هستند كه به وسيله آن‌ها كيفيت آب محيط پرورش را بالا برده تا آب با كيفيت مناسب در اختيار آبزی قرار گيرد و در نتيجه توليد ماهی با تراكم و كيفيت نسبتا بالاتر انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ميزان توليد ماهی قزل‌آلا در يک مترمربع در مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری حدود 30 تا 35 كيلوگرم است كه می‌توان با استفاده از اين تجهيزات اين ميزان توليد را به حدود 45 تا 50 كيلو گرم و حتی بيشتر نيز رساند.
 
رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: لازمه عبور از پرورش ماهی سنتی و ورود به پرورش ماهی صنعتی استفاده از همين تجهيزات مدرن و به روز است.
 
 برزگر بیان کرد: وزارت جهاد كشاورزی با ارائه تسهيلات، مكانيزه كردن مزارع پرورش ماهی را حمايت می‌كند؛ ضمن اينكه هزينه انجام شده جهت مكانيزه كردن مزارع در دوره‌ای كوتاه با افزايش ميزان توليد در واحد سطح جبران می‌شود.
 
وی تاکید کرد: اجرای برنامه سازگاری با كم آبی در 6 ماهه نخست سال جاری از طريق اجرای آبياری تحت فشار در سطح 400 هكتار، انتقال آب در سطح 8 كيلومتر، اصلاح الگوی كشت در سطح 14 هزار و 500 هكتار، محدود كردن كشت بهاره در سطح 2 هزار و 470 هكتار، كشاورزی حفاظتی در سطح 18 هزار و 500 هكتار، مديريت تغذيه در سطح 22 هزار هكتار، توسعه كشت‌های متراكم در سطح 12 هكتار و كشت گل‌محمدی در سطح 12 هكتار، محقق شده است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۹:۲۱

11 Mar 2023