۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۵۳۴۵۴
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

آموزش تفکیک پسماند در مدارس منتخب شهرکرد به دانش آموزان

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه آموزشی تفکیک از مبداء و کاهش تولید پسماند، با همکاری شهرداری شهرکرد در مدرسه دخترانه فرهنگیان این شهر برگزار شد.
آموزش تفکیک پسماند در مدارس منتخب شهرکرد به دانش آموزان
به‌گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و حفاظت محیط‌زیست استان، آموزش تفکیک از مبدأ و کاهش تولید پسماند در مدارس منتخب، با آموزش در مدرسه دخترانه فرهنگیان شهرکرد آغاز شد.

وی تصریح کرد:در این برنامه آموزشی، مسئولان و کارشناسان آموزش حفاظت محیط‌‌زیست و شهرداری شهرکرد و رییس اداره آب و خاک و پسماند حفاظت محیط‌زیست استان، دانش‌آموزان را با نحوه مدیریت پسماند در محل زندگی و مدرسه آشنا کردند.
 
یوسف پور ادامه داد: آموزش‌های لازم به همۀ دانش‌آموزان پایۀ اول تا ششم ابتدایی درباره کاهش حجم زباله و تفکیک پسماند ارائه داده شد.
 
وی عنوان کرد: دستورالعمل و راهنمای تفکیک پسماند در محل کار که در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در حال اجراست، برای الگوبرداری به کادر این مدرسه معرفی شد.
 
یوسف‌پور افزود: آموزش‌های تفکیک پسماند در مدارس می‌بایست به صورت جداگانه برای همه پایه‌های تحصیلی ارایه شود.

وی گفت: این آموزش‌ها برای توسعه سواد محیط زیستی در مدارس استان، گسترش خواهد یافت.
 
یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: آموزش‌های پایه محیط زیستی در مدارس به دانش آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به درستی انجام شود، نقش موثری در ایجاد فرهنگ و ارتقاء مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط‌زیست دارد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۰۵:۴۲

15 Apr 2023