کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

آموزش تفکیک پسماند در مدارس منتخب شهرکرد به دانش آموزان

26 فروردين 1402 ساعت 7:53

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه آموزشی تفکیک از مبداء و کاهش تولید پسماند، با همکاری شهرداری شهرکرد در مدرسه دخترانه فرهنگیان این شهر برگزار شد.


به‌گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و حفاظت محیط‌زیست استان، آموزش تفکیک از مبدأ و کاهش تولید پسماند در مدارس منتخب، با آموزش در مدرسه دخترانه فرهنگیان شهرکرد آغاز شد.

وی تصریح کرد:در این برنامه آموزشی، مسئولان و کارشناسان آموزش حفاظت محیط‌‌زیست و شهرداری شهرکرد و رییس اداره آب و خاک و پسماند حفاظت محیط‌زیست استان، دانش‌آموزان را با نحوه مدیریت پسماند در محل زندگی و مدرسه آشنا کردند.
 
یوسف پور ادامه داد: آموزش‌های لازم به همۀ دانش‌آموزان پایۀ اول تا ششم ابتدایی درباره کاهش حجم زباله و تفکیک پسماند ارائه داده شد.
 
وی عنوان کرد: دستورالعمل و راهنمای تفکیک پسماند در محل کار که در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در حال اجراست، برای الگوبرداری به کادر این مدرسه معرفی شد.
 
یوسف‌پور افزود: آموزش‌های تفکیک پسماند در مدارس می‌بایست به صورت جداگانه برای همه پایه‌های تحصیلی ارایه شود.

وی گفت: این آموزش‌ها برای توسعه سواد محیط زیستی در مدارس استان، گسترش خواهد یافت.
 
یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: آموزش‌های پایه محیط زیستی در مدارس به دانش آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به درستی انجام شود، نقش موثری در ایجاد فرهنگ و ارتقاء مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط‌زیست دارد.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 53454

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53454/آموزش-تفکیک-پسماند-مدارس-منتخب-شهرکرد-دانش-آموزان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir