۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۵۷۳۲۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کشت در 60 هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال دومین سال طرح جهش تولید در دیمزارها است که در استان اجرا شده است و سطح زیر کشت از 30 هزار هکتار در سال گذشته به 60 هزار هکتار در سال 1403 رسیده است.
کشت در  60 هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسین برزگر ظهر امروز در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: تولید گندم به عنوان گسترده‌ترین سازوکار اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی در استان با حضور 40 هزار کشاورز، 10 هزار ماشین‎آلات و ادوات بخش کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از 15 هزار تن بذر یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

وی افزود: در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی با استفاده از آب سبز و آب باران است، این میزان در ایران کمتر از 20 درصد است، به تناسب همین موضوع، برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کار خود را از سال زراعی 1402 آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال دومین سال طرح جهش تولید در دیمزارها است که در استان اجرا شده است و سطح زیر کشت از 30 هزار هکتار در سال گذشته به 60 هزار هکتار در سال 1403 رسیده است.

برزگر عنوان کرد: سازوکار موفق طرح کشت در دیمزارها که توانست مشارکت بخش کشاورزی و بهره‌برداران جلب کند، خدمات حوزه فنی و مهندسی، توزیع ادوات و ماشین‌آلات بخش کشاورزی خصوصا دستگاه کشت مستقیم، تنوع بذری خصوصا در زمینه دانه‌های روغنی و... بود.

انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۱۱:۱۹

27 Apr 2024