۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۸۴۲۷
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جهان بین:

طلای سیاه و تک محصولی بودن اقتصاد کشور، بلای سیاه ایرانیان شده است

مجید جلیل سرقلعه: نفت، این بلای سیاه از زمانی که پا در سبد زندگی ایرانیان گذاشت همواره ضمن اینکه منبع درآمد کشور بود ولی متاسفانه از تولید ثروتهای مکمل و جایگزین ممانعت بعمل آورد.
طلای سیاه و تک محصولی بودن اقتصاد کشور، بلای سیاه ایرانیان شده است
مجید جلیل سرقلعه عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در گفتگو با جهان بین نیوز با اشاره به تک محصولی بودن اقتصاد کشور و وابستگی آن به نفت اظهار داشت: طلای سیاه از زمانی که پا در سبد زندگی ایرانیان گذاشت همواره ضمن اینکه منبع درآمد کشور بود ولی متاسفانه از تولید ثروتهای مکمل و جایگزین ممانعت بعمل آورد.در زمان کنونی بیگانگان از وابستگی ما به نفت کمال سوء استفاده را کرده و به هر نحوی شده می خواهند با تحریم نفت و فرآورده های آن به خواسته های شوم و پلید خود برسند.

وی گفت: نفت بجای اینکه خاورمیانه را در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار دهد تاثیر برعکس دارد و موتور اقتصاد را به کندی به حرکت در می آورد در این میان باید ضمن مدیریت و بهره وری بهینه از این ثروت خدادادی از آن به عنوان اهرمی برای تقویت چرخه اقتصاد کشور استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این بلای سیاه همه جوانب زندگی جامعه ما را مورد تاثیر قرار داده اظهار داشت: با تحریم نفت و بوجود آمدن مشکل اقتصادی در کشور پایگاه های اجتماعی بی تاثیر از آن نمانده و دچار تزلزل و بی ثباتی شده است. با گرانی کاذبی که در جامعه ایجاد کرده توان خرید خانواده ها را برای خرید کالاهای اساسی و اولیه پایین آورده است.

وی افزود: دنیا در حال تکوین و جایگزینی انرژی پاک به جای بلای سیاست. کسانی که با جمهوری اسلامی ایران در چالش هسته ای هستند قصد دارند قیمت نفت و فرآورده های آن گران و گرانتر بماند تا مصرف کنندگان این منبع انرژی از خرید آن منصرف و بجای آن از انرژی نوین استفاده نمایند و در عین حال قدرت تولید آن انرژی در دستان و استثمار خودشان باشد.

جلیل مقاومت در مناقشه هسته ای و استقامت دولتمردان و ملت ایران را از جایگاه بالایی در این مقطع دانست و بیان داشت: باید در کوتاه مدت و ظرف سی سال آینده با تکمیل زیرساختها نهایت بهره برداری از انرژی فسیلی را محقق و بواسطه آن به تکمیل زیر ساختهای حوزه های مختلف بپردازیم. ضمن اینکه از پیش قراولان تولید انرژی پاک (هسته ای) در دنیا باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۷:۰۵

1 Jan 2020