۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۵۹۰۶۷
کارشناس طب سنتی تاکید کرد:

مصرف گوشت‌ها در بیماری‌های ویروسی ممنوع

کارشناس طب سنتی گفت: ویروس‌ها، اغلب سرماخوردگی‌ها، آنفولانزا و هر چه بر بدن عارض شود، از جنس پروتئین است، بنابراین در زمان بیماری باید مصرف گوشت را کم کرد.
مصرف گوشت‌ها در بیماری‌های ویروسی ممنوع
قاسم عرفانی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، اظهار کرد: در طب سنتی تاکید بر این است که بدن‌ها را از بادهای پاییزی بپوشانید و در فصل بهار بدن را آزاد کنید حتی اگر سرد باشد.
 
وی تصریح کرد: بنابراین در پاییز حتما باید بدن پوشانده شود و منظور پوشش کلیه‌ها است، چراکه کلیه‌ها به‌عنوان رکن بدن مطرح هستند و بلید گرم نگه داشته شوند. 
 
کارشناس طب سنتی افزود: یکی از دلایلی که در قدیم شال پشمی بسته می‌شد همین اهمیت گرم نگه داشتن کلیه‌ها است.
 
عرفانی بیان داشت: ویروس‌ها، اغلب سرماخوردگی‌ها، آنفولانزا و هر چه بر بدن عارض شود، از جنس پروتئین است، بنابراین در زمان بیماری باید مصرف گوشت را کم کرد، چراکه گوشت مصرفی در این دوران کمکی به بدن نداشته و به تکثیر و افزایش ویروس کمک می‌کند و بیماری طولانی می‌شود.
 
وی ادامه داد: اما مصرف نخود، آب نخود، سبزیجات، انواع سوپ‌ها بدون گوشت، دمنوش‌ها، پیاز و سیر آب‌پزش به همراه عرق خارخاسک یا عرق پونه و... در بهبود سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.
 
این کارشناس طب سنتی یادآور شد: غذاهایی که در دوران بیماری‌های ویروسی مصرف می‌شود هر چقدر ساده‌تر و با فیبر بالاتر باشد کمک بیشتری در بهبود بیماری دارد.
 
عرفانی بیان داشت: لازم است در زمان بیماری مصرف شیرینی‌ها و چربی‌های مصنوعی را کم کرد.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۴۴:۴۴

28 Oct 2024