۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۹۰۷۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز برداشت انار از باغات چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مناطق زیر کشت انار در شهرستان کیار، منطقه دورک اناری است، برداشت این محصول از باغات استان آغاز شده است.
آغاز برداشت انار از باغات چهارمحال و بختیاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از مناطق زیر کشت انار در شهرستان کیار، منطقه دورک اناری است، برداشت این محصول از باغات استان آغاز شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت انار در چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۱۶۸ هکتار است با میانگین عملکرد ۷ تن، پیش‌بینی تولید برای امسال تقریبا بیش از یک هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارقام انار که در استان کشت شده است، بومی و محلی است که با آب و هوای منطقه سازگار هستند، رقم‌های ترش محلی و رقم بومی ازجمله این ارقام هستند.

برزگر عنوان کرد: در کنار ارقام ذکر شده، رقم‌های اصلاح شده مثل ملس ممتاز و یا خارجی Wonderful هم به وسیله برخی از باغداران پیشرو که به صورت پایلوت کاشته‌اند، در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصول تولیدی انار به صورت تازه‌خوری است که در بازار استان و بازارهای اصفهان و تهران به فروش می‌رسد، در کنار این موضوع محصولات جانبی مثل ناردانه به عنوان ترشی، لواشک و رب انار توسط افراد محلی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توسعه برخی از طرح‌هایی کشت انار در شهرستان کیار و یا مناطق مستعد دیگر در شهرستان کیار در دستور کار سازمان است.

برزگر بیان کرد: ضمن اینکه مباحث تحقیقاتی و نوع گونه‌های مستعد منطقه باشد همچنین به لحاظ کمیت و کیفیت بازار پسند نیز باشد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۳:۳۵

28 Oct 2024