۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۸۰۱۴

شهرستان کیار پس از6سال انتظار همچنان منتظر نگاه مهربان مسئولان

6سال از تبدیل بخش کیار به شهرستان کیار گذشت اما با گذشت این زمان هیچ تغییری در وضعیت عمرانی و اجتماعی کیار مشاهده نمی شود .
شهرستان کیار پس از6سال انتظار همچنان منتظر نگاه مهربان مسئولان
شهرستان کیار با موقعیتی بسیار منحصر به فرد در  استان چهارمحال و بختیاری و دارا بودن امکانات ویژه نظیر طبیعت زیبا،خاک حاصلخیز،دشت های نسبتا وسیع،آب نسبتا کافی ،قرار گرفتن در مسیر ارتباطی دو استان صنعتی کشور ،ارتباط با همه ی شهرستان های استان ،برخورداری از نقاط گردشگری متعدد و ......متاسفانه نتوانسته است خود را در میان شهرستان های نه گانه استان چهارمحال و بختیاری مطرح نماید .

شلمزار مرکز شهرستان کیار با فاصله ای 35کیلومتری از شهرکرد مرکز استان از حداقل امکانات رفاهی ،درمانی و....محروم است .روزهای گذشته شاهد آتش سوزی وسیع در گندم زار های شهر دستنا بودیم به طوریکه وسعت بسیار زیادی از مزارع گندم دستنا در آتش سوخت و غذای اصلی مردم شهرستان کیار به خاکستر تبدیل شد،در حالی کشاورزان شاهد سوختن گندم های خود در آتش بودند که امیدشان به رسیدن خودرو های آتش نشانی شلمزار بود اما هنگامی که آتش نشانان شلمزاری رسیدند دیگر فایده ای نداشت ،چرا شهرداری های کیار به تیم های واکنش سریع آتش نشان مجهز نمی شوند ؟

آیا دو کامیون آتش نشانی شهرداری شلمزار که آنها هم یا آب ندارند یا خیلی دیر به محل وقوع حوادث می رسند برای شهرستانی چون کیار و شهر شلمزار کافی هستند .

شهرستان 60هزار نفری کیار از یک مرکز درمانی مجهز در مرکز شهرستان بی بهره است ،بیماران اورژانسی برای درمان باید از شهرستان کیار (نزدیک ترین فاصله از کیار تا شهرکرد 30کیلومتر است )راهی شهرکرد و بیمارستان کاشانی این شهر شوند .

اکثر دانش آموزان مستعد و خوشفکر  کیاری برای رسیدن به امکانات آموزشی بیشتر از شهر ها و روستا های کیار راهی مدارس  شهرکرد می شوند و ......

با وجود شهرک صنعتی تشنیز ،کارخانه ی سیرنگ شلمزار،کارخانه ی خمیر مایه ی ناغان ،کارخانه ی آرد سرتشنیز ،کارخانه ی شهد کوهرنگ بازهم کارگران کیاری برای سرکار رفتن باید راهی شهرکرد و شهر های بزرگتر نظیر اصفهان و تهران و شیراز و کشور های عربی چون کویت شوند .

نقاط دیدنی شهرستان کیار به قدری متعدد است که شاید نتوان از همه نام برد ،معروفترین شان قلعه ی دزک است و دریاچه شلمزار ،برای معرفی این ها چه کرده ایم ؟

کاش یک روز تعطیل به یکی از نقاط گردشگری شهرستان کیار می آمدید ،نه امکانات رفاهی درست و حسابی نه مدیریت صحیح و نه ......به پلاک ماشین ها که نگاه کنی فقط عددهای   13،23،53،14،24،34  را می بینی ،همه از شهر ها و استانهای دیگر به استان چهارمحال و بختیاری  و شهرستان کیار می آیند اما مدیریت شهرستان نتوانسته است از این همه گردشگر برای جوانان شهرستان اشتغالزایی کند ،اگر قرار است این همه مسافر بیایند و بروند و فقط زباله هایشان را برای مابگذارند نیامدنشان خیلی بهتر است .

مسئولان استان ،مسئولان شهرستان کیار فکری به حال شهرستان کیار بکنید امسال دستگرد جدا شد، سال دیگر با این روندکجا قرار است از کیار جدا شود ؟

مرجع : پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۸:۵۰

4 Jan 2020