کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز برداشت انار از باغات چهارمحال و بختیاری

7 آبان 1403 ساعت 12:00

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مناطق زیر کشت انار در شهرستان کیار، منطقه دورک اناری است، برداشت این محصول از باغات استان آغاز شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از مناطق زیر کشت انار در شهرستان کیار، منطقه دورک اناری است، برداشت این محصول از باغات استان آغاز شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت انار در چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۱۶۸ هکتار است با میانگین عملکرد ۷ تن، پیش‌بینی تولید برای امسال تقریبا بیش از یک هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارقام انار که در استان کشت شده است، بومی و محلی است که با آب و هوای منطقه سازگار هستند، رقم‌های ترش محلی و رقم بومی ازجمله این ارقام هستند.

برزگر عنوان کرد: در کنار ارقام ذکر شده، رقم‌های اصلاح شده مثل ملس ممتاز و یا خارجی Wonderful هم به وسیله برخی از باغداران پیشرو که به صورت پایلوت کاشته‌اند، در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصول تولیدی انار به صورت تازه‌خوری است که در بازار استان و بازارهای اصفهان و تهران به فروش می‌رسد، در کنار این موضوع محصولات جانبی مثل ناردانه به عنوان ترشی، لواشک و رب انار توسط افراد محلی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توسعه برخی از طرح‌هایی کشت انار در شهرستان کیار و یا مناطق مستعد دیگر در شهرستان کیار در دستور کار سازمان است.

برزگر بیان کرد: ضمن اینکه مباحث تحقیقاتی و نوع گونه‌های مستعد منطقه باشد همچنین به لحاظ کمیت و کیفیت بازار پسند نیز باشد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 59074

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/59074/آغاز-برداشت-انار-باغات-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir