۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۸۸۹۶
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کمبود آمبولانس مشکل اساسی اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: امکانات اورژانس 115 به‌روز است، اما مشکل اساسی در این استان کمبود آمبولانس می‌باشد.
کمبود آمبولانس مشکل اساسی اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
محمود شمسی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: 58 پایگاه اورژانس در این استان مستقر است، که 19 پایگاه شهری و بقیه پایگاه‌های جاده‌ای هستند.
 
وی تصریح کرد: همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی در این استان فعال می‌باشد، دو اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس هم در اختیار داریم که برای امدادرسانی در شهرکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری بیان داشت: کل ناوگان‌های آمبولانسی کشور با مشکل مواجه است و بیش از 60 درصد آن فرسوده می‌باشد.
 
شمسی‌پور ادامه داد: قطعات آمبولانس‌ها قیمت بالایی دارد و این درحالی است که آمبولانس‌ها برای نجات جان بیماران مجبور هستند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند و سن آن‌ها هم بالا است.
 
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ناوگان تمهیداتی اندیشیده شده است اضافه کرد: برای این منظور تعدادی آمبولانس خریداری شده است.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساختمان‌های بلند که امکان استفاده از آسانسور وجود ندارد ماموران مجبور به استفاده از پتو برای جابجایی بیماران هستند.
 
شمسی‌پور بیان داشت: امکانات اورژانس 115 به‌روز است، اما مشکل اساسی در این استان کمبود آمبولانس می‌باشد و پیگیری‌ها از سوی استاندار و مسئولان علوم‌پزشکی جهت رفع این مشکل صورت گرفته است و تاکنون سه آمبولانس به استان اختصاص یافته اما ما به دنبال دریافت آمبولانس‌های بیشتر هستیم.
 
وی افزود: 20 تا 30 آمبولانس در این استان نیاز است و سازمان اورژانس هر سال در کشور بسته به وسعت استان‌ها تعدادی آمبولانس تحویل می‌دهد.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: همه آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات هستند و از این بابت مشکلی وجود ندارد و اگر در طی مسیر اکسیژن تمام شود به دلیل مصرف بالای بیمار است.
 
شمسی‌پور یادآور شد: استاندارد کشوری برای حضور در محل در شهرها 10 دقیقه و برای جاده‌ها 14 دقیقه، موبایل همه تکنسین‌های اورژانس به سیستم آسایار و آمبولانس‌ها به جی پی اس مجهز هستند و به این ترتیب زمان دریافت تماس، زمان خروج از پایگاه، زمان حضور بالای سر بیمار و... همگی ثبت می‌شود.
 
وی اذعان داشت: در این استان هم زمان‌های استاندارد کشوری رعایت می‌شود، اما مشکلی که وجود دارد این است که روزها به دلیل بالا بودن ترافیک در شهرکرد تاخیر وجود دارد و تا جایی که امکان داشته باشد برای جاهای پرترافیک از موتورلانس استفاده می‌کنیم و به این ترتیب تا زمانی که آمبولانس برسد اقدامات اولیه برای بیمار صورت می‌گیرد.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم زمانی که آژیر آمبولانس را می‌شنوند باید راه را باز کنند چراکه آمبولانس در موارد غیر از ماموریت اجازه روشن کردن آژیر خود را ندارد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۲۵:۲۶

13 Oct 2024