کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کمبود آمبولانس مشکل اساسی اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

22 مهر 1403 ساعت 12:00

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: امکانات اورژانس ۱۱۵ به‌روز است، اما مشکل اساسی در این استان کمبود آمبولانس است.


محمود شمسی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: 58 پایگاه اورژانس در این استان مستقر است، که 19 پایگاه شهری و بقیه پایگاه‌های جاده‌ای هستند.
 
وی تصریح کرد: همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی در این استان فعال می‌باشد، دو اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس هم در اختیار داریم که برای امدادرسانی در شهرکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری بیان داشت: کل ناوگان‌های آمبولانسی کشور با مشکل مواجه است و بیش از 60 درصد آن فرسوده می‌باشد.
 
شمسی‌پور ادامه داد: قطعات آمبولانس‌ها قیمت بالایی دارد و این درحالی است که آمبولانس‌ها برای نجات جان بیماران مجبور هستند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند و سن آن‌ها هم بالا است.
 
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ناوگان تمهیداتی اندیشیده شده است اضافه کرد: برای این منظور تعدادی آمبولانس خریداری شده است.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساختمان‌های بلند که امکان استفاده از آسانسور وجود ندارد ماموران مجبور به استفاده از پتو برای جابجایی بیماران هستند.
 
شمسی‌پور بیان داشت: امکانات اورژانس 115 به‌روز است، اما مشکل اساسی در این استان کمبود آمبولانس می‌باشد و پیگیری‌ها از سوی استاندار و مسئولان علوم‌پزشکی جهت رفع این مشکل صورت گرفته است و تاکنون سه آمبولانس به استان اختصاص یافته اما ما به دنبال دریافت آمبولانس‌های بیشتر هستیم.
 
وی افزود: 20 تا 30 آمبولانس در این استان نیاز است و سازمان اورژانس هر سال در کشور بسته به وسعت استان‌ها تعدادی آمبولانس تحویل می‌دهد.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: همه آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات هستند و از این بابت مشکلی وجود ندارد و اگر در طی مسیر اکسیژن تمام شود به دلیل مصرف بالای بیمار است.
 
شمسی‌پور یادآور شد: استاندارد کشوری برای حضور در محل در شهرها 10 دقیقه و برای جاده‌ها 14 دقیقه، موبایل همه تکنسین‌های اورژانس به سیستم آسایار و آمبولانس‌ها به جی پی اس مجهز هستند و به این ترتیب زمان دریافت تماس، زمان خروج از پایگاه، زمان حضور بالای سر بیمار و... همگی ثبت می‌شود.
 
وی اذعان داشت: در این استان هم زمان‌های استاندارد کشوری رعایت می‌شود، اما مشکلی که وجود دارد این است که روزها به دلیل بالا بودن ترافیک در شهرکرد تاخیر وجود دارد و تا جایی که امکان داشته باشد برای جاهای پرترافیک از موتورلانس استفاده می‌کنیم و به این ترتیب تا زمانی که آمبولانس برسد اقدامات اولیه برای بیمار صورت می‌گیرد.
 
رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم زمانی که آژیر آمبولانس را می‌شنوند باید راه را باز کنند چراکه آمبولانس در موارد غیر از ماموریت اجازه روشن کردن آژیر خود را ندارد.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58896

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58896/کمبود-آمبولانس-مشکل-اساسی-اورژانس-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir