۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۵۸۸۳۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد:

گندزدایی آب شرب چهارمحال‌وبختیاری با ۲۲۷ سامانه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۲۷ سامانه برای گندزدایی آب آشامیدنی در این استان خبر داد.
گندزدایی آب شرب چهارمحال‌وبختیاری با ۲۲۷ سامانه
محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: گندزدایی آب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گام‌ها در فرایند بهبود کیفیت و استانداردسازی آب برای مصرف به‌عنوان آب آشامیدنی می‌باشد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۷۷ سامانه گندزدایی آب ۱۳۹ سامانه کلرزن گازی، ۱۲۸ سامانه تزریق آب ژاول و ۱۰ سامانه الکترولیز نمک طعام در ایستگاه‌ها، مخازن و مجتمع‌های آبرسانی سراسر استان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پیشینه سالم‌سازی آب آشامیدنی به حدود ۲ هزار سال پیش برمی‌گردد که تصفیه و ضدعفونی آب از طریق جوشاندن و صاف کردن انجام می‌شد اما گذشت زمان، افزایش جمعیت و نیاز بیشتر مردم به آب روش‌های نوین گندزدایی آب ازجمله ته‌نشینی و فیلتراسیون را به روش‌های معمول آن زمان اضافه کرد.

کریمی گفت: آب از مهم‌ترین عناصر طبیعت بوده و همان اندازه که می‌تواند سلامتی را تضمین کند در شیوع بیماری‌های عفونی و گوارشی نیز می‌تواند موثر باشد بنابراين اهمیت گندزدایی آب دو چندان می‌شود.

وی دلیل دیگر گندزدایی آب را  کمک به حفظ کیفیت فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب آشامیدنی دانست و افزود: گندزدایی آب که با صرف نیرو و هزینه زیادی نیز انجام می‌شود کلیه عوامل بیماری‌زا از بین خواهند رفت و مردم از آب سالم، بهداشتی و مطمئن برای آشامیدن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری در تشریح سامانه‌های الکترولیز نمک طعام گفت: در این روش کلر به‌دست‌آمده از الکترولیز نمک طعام مستقیما به آب شرب تولیدی اضافه می‌شود.

کریمی بیان داشت: هزینه گندزدایی آب آشامیدنی مورد استفاده مردم در استان چهارمحال و بختیاری سالانه  بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۲۳:۲۲

8 Oct 2024