کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد:

گندزدایی آب شرب چهارمحال‌وبختیاری با ۲۲۷ سامانه

17 مهر 1403 ساعت 8:23

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۲۷ سامانه برای گندزدایی آب آشامیدنی در این استان خبر داد.


محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: گندزدایی آب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گام‌ها در فرایند بهبود کیفیت و استانداردسازی آب برای مصرف به‌عنوان آب آشامیدنی می‌باشد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۷۷ سامانه گندزدایی آب ۱۳۹ سامانه کلرزن گازی، ۱۲۸ سامانه تزریق آب ژاول و ۱۰ سامانه الکترولیز نمک طعام در ایستگاه‌ها، مخازن و مجتمع‌های آبرسانی سراسر استان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پیشینه سالم‌سازی آب آشامیدنی به حدود ۲ هزار سال پیش برمی‌گردد که تصفیه و ضدعفونی آب از طریق جوشاندن و صاف کردن انجام می‌شد اما گذشت زمان، افزایش جمعیت و نیاز بیشتر مردم به آب روش‌های نوین گندزدایی آب ازجمله ته‌نشینی و فیلتراسیون را به روش‌های معمول آن زمان اضافه کرد.

کریمی گفت: آب از مهم‌ترین عناصر طبیعت بوده و همان اندازه که می‌تواند سلامتی را تضمین کند در شیوع بیماری‌های عفونی و گوارشی نیز می‌تواند موثر باشد بنابراين اهمیت گندزدایی آب دو چندان می‌شود.

وی دلیل دیگر گندزدایی آب را  کمک به حفظ کیفیت فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب آشامیدنی دانست و افزود: گندزدایی آب که با صرف نیرو و هزینه زیادی نیز انجام می‌شود کلیه عوامل بیماری‌زا از بین خواهند رفت و مردم از آب سالم، بهداشتی و مطمئن برای آشامیدن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری در تشریح سامانه‌های الکترولیز نمک طعام گفت: در این روش کلر به‌دست‌آمده از الکترولیز نمک طعام مستقیما به آب شرب تولیدی اضافه می‌شود.

کریمی بیان داشت: هزینه گندزدایی آب آشامیدنی مورد استفاده مردم در استان چهارمحال و بختیاری سالانه  بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58833

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58833/گندزدایی-آب-شرب-چهارمحال-وبختیاری-۲۲۷-سامانه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir