۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۸۱۹۲
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی ۱۸۰ سازه ناپایدار در شهرکرد

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۰ سازه ناپایدار در مرکز استان شناسایی و شناسنامه‌دار شدند که تامین اعتبار آن‌ها انجام شده است
شناسایی ۱۸۰ سازه ناپایدار در شهرکرد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، خسرو کیانی ظهر امروز در نشست هزار روز خدمت اظهار کرد: در طول سه سال شاهد بروز حوادثی مانند سیل مردادماه، زلزله کوهرنگ، تنش آبی نیمی از جمعیت استان و برف کوهرنگ بودیم و در همه این حوادث نقطه عطف عملکرد مدیریت بحران، مدیریت حوادث است.
 
وی شناسایی نقاط حادثه‌خیز در استان را از دیگر وظایف این سازمان دانست و تصریح کرد: یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک و تسهیلات در قالب ۵۱۲ پروژه پیشگیری و بازسازی یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، آسیب‌دیده و در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، زیرساخت و... طی سه سال اخذ شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیتری بیان داشت: در سیل مردادماه و زلزله کوهرنگ یک هزار و ۲۰۰ واحد تخریب کامل شدند که بازسازی شده در برف کوهرنگ نیز ۶۰۰ واحد مسکونی به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شدند که در دست ساخت هستند، همچنین ۹ هزار واحد هم دچار خسارت جزئی شدند که در حال ساخت می‌باشند.
 
کیانی تاکید کرد: جبران ۱۰۰ درصدی خسارات در توان دولت نیست و تنها ۲۰ درصد خسارات را می‌تواند جبران کند، اما در این راستا بحث بیمه واحدهای مسکونی انجام شده که سال گذسته در این استان اجرا شد و واحدهای مسکونی روستایی و شهری تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه قرار گرفتند، که ۴۰۰ خانه آسیب‌دیده ثبت سامانه و ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت شد.
 
وی عنوان داشت: صندوق محصولات کشاورزی در این استان ۷۰۰ میلیارد تومان سالانه پرداخت خسارت می‌کند، همچنین از بند (خ) ماده ۳۳، ۱۴۵ میلیارد تومان و بند ۶ تبصره ۱۶، ۷۲ میلیارد تومان طی دو سال اعتبار دریافت کردیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به لایروبی و ساماندهی ۱۳۵ کیلومتر رودخانه‌ و مسیل‌ طی سه سال بیان داشت: سند آمادگی و پاسخ استان و سند کاهش خطر حوادث و سوانح در این مدت آماده شده است و طی آن ۲۵حادثه مهم استان احصاء شده است.
 
کیانی به شناسایی سازه‌های ناپایدار و ساختمان‌های ناایمن طی سه سال اشاره و عنوان داشت: طی این اقدام ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه و حساس بازبینی و شناسنامه‌دار شدند و خطرات مربوط به این ساختمان‌ها شناسایی و به مالکان خصوصی و ادارات ابلاغ شد.
 
وی ادامه داد: ۱۸۰ سازه ناپایدار در مرکز استان شناسایی و شناسنامه‌دار شدند که تامین اعتبار آن‌ها انجام شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و به‌صورت مرحله‌ای طی بازه ۱۰ ساله برای ساختمان‌های قابل بازسازی تزریق می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال ۳۷۰ مانور عملیات آموزشی انجام شده است بدان معنا که سالانه بیش از ۱۰۰ مانور برگزار شده است.
 
وی افزود: به مدت سه سال، ۶۵ دستگاه مختلف امدادی به ناوگان امدادی استان از محل مدیریت بحران اضافه شد.
 
کیانی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح آبخیزداری به‌عنوان چهار استان پایلوت کشوری در انجام ۳۰ میلیون هکتار آبخیزداری در سطح کشور قرار دارد.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۴۱:۱۹

4 Aug 2024