کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی ۱۸۰ سازه ناپایدار در شهرکرد

14 مرداد 1403 ساعت 12:30

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت:
۱۸۰ سازه ناپایدار در مرکز استان شناسایی و شناسنامه‌دار شدند که تامین اعتبار آن‌ها انجام شده است


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، خسرو کیانی ظهر امروز در نشست هزار روز خدمت اظهار کرد: در طول سه سال شاهد بروز حوادثی مانند سیل مردادماه، زلزله کوهرنگ، تنش آبی نیمی از جمعیت استان و برف کوهرنگ بودیم و در همه این حوادث نقطه عطف عملکرد مدیریت بحران، مدیریت حوادث است.
 
وی شناسایی نقاط حادثه‌خیز در استان را از دیگر وظایف این سازمان دانست و تصریح کرد: یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک و تسهیلات در قالب ۵۱۲ پروژه پیشگیری و بازسازی یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، آسیب‌دیده و در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، زیرساخت و... طی سه سال اخذ شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیتری بیان داشت: در سیل مردادماه و زلزله کوهرنگ یک هزار و ۲۰۰ واحد تخریب کامل شدند که بازسازی شده در برف کوهرنگ نیز ۶۰۰ واحد مسکونی به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شدند که در دست ساخت هستند، همچنین ۹ هزار واحد هم دچار خسارت جزئی شدند که در حال ساخت می‌باشند.
 
کیانی تاکید کرد: جبران ۱۰۰ درصدی خسارات در توان دولت نیست و تنها ۲۰ درصد خسارات را می‌تواند جبران کند، اما در این راستا بحث بیمه واحدهای مسکونی انجام شده که سال گذسته در این استان اجرا شد و واحدهای مسکونی روستایی و شهری تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه قرار گرفتند، که ۴۰۰ خانه آسیب‌دیده ثبت سامانه و ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت شد.
 
وی عنوان داشت: صندوق محصولات کشاورزی در این استان ۷۰۰ میلیارد تومان سالانه پرداخت خسارت می‌کند، همچنین از بند (خ) ماده ۳۳، ۱۴۵ میلیارد تومان و بند ۶ تبصره ۱۶، ۷۲ میلیارد تومان طی دو سال اعتبار دریافت کردیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به لایروبی و ساماندهی ۱۳۵ کیلومتر رودخانه‌ و مسیل‌ طی سه سال بیان داشت: سند آمادگی و پاسخ استان و سند کاهش خطر حوادث و سوانح در این مدت آماده شده است و طی آن ۲۵حادثه مهم استان احصاء شده است.
 
کیانی به شناسایی سازه‌های ناپایدار و ساختمان‌های ناایمن طی سه سال اشاره و عنوان داشت: طی این اقدام ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه و حساس بازبینی و شناسنامه‌دار شدند و خطرات مربوط به این ساختمان‌ها شناسایی و به مالکان خصوصی و ادارات ابلاغ شد.
 
وی ادامه داد: ۱۸۰ سازه ناپایدار در مرکز استان شناسایی و شناسنامه‌دار شدند که تامین اعتبار آن‌ها انجام شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و به‌صورت مرحله‌ای طی بازه ۱۰ ساله برای ساختمان‌های قابل بازسازی تزریق می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال ۳۷۰ مانور عملیات آموزشی انجام شده است بدان معنا که سالانه بیش از ۱۰۰ مانور برگزار شده است.
 
وی افزود: به مدت سه سال، ۶۵ دستگاه مختلف امدادی به ناوگان امدادی استان از محل مدیریت بحران اضافه شد.
 
کیانی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح آبخیزداری به‌عنوان چهار استان پایلوت کشوری در انجام ۳۰ میلیون هکتار آبخیزداری در سطح کشور قرار دارد.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 58192

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58192/شناسایی-۱۸۰-سازه-ناپایدار-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir