۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۸۱۷۲
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح «نجما» در کشور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق برنامه ۹۵ درصد طرح «نجما» تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده، انحرافی از برنامه نداریم و پیشرفت کار در استان‌های مختلف متفاوت است.
پیشرفت ۹۵ درصدی طرح «نجما» در کشور
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، مجید سلطانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فناوری ارتباطات و اطلاعات تاثیر بسزایی بر بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دارد و نقش خود را در تولید ناخالص ملی دارد که این موضوع در کشورهای دیگر به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حوزه ماموریتی مخابرات همه سطح کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و وظیفه نگهداری و توسعه زیرساخت‌های را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مهم‌ترین چیزی که برای مردم مطرح است عدم توقف توسعه می‌باشد افزود: در شرکت مخابرات ایران برای رفع این نگرانی طرح نجما ابتدای سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و امروز چهارمحال و بختیاری طبق برنامه پیش رفته و به اهداف توسعه دست یافته است.

سلطانی تاکید کرد: موضوع توسعه زیرساخت فقط در لایه دسترسی مطرح نیست، شبکه‌های مخابراتی چندلایه هستند و اگر توسعه فقط در لایه دسترسی ایجاد شود، خدمات خوبی ارائه نخواهد شد و ما به دنبال توسعه همگن همه لایه‌ها هستیم.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در ارزیابی ۱۴۰۲ با ۲۰ شاخص در بین ۳۱ استان، رتبه پنجم را از آن خود کرده و توانسته با استان‌های بزرگ رقابت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان داشت: مخابرات استان در حوزه توسعه فعال است و در کابل نوری محدودیتی از لحاظ سرعت و انتقال نداریم، در بحث کیفیت و پایداری هم استفاده از فیبر نوری می‌توان تاثیر بسزایی داشته باشد.

سلطانی با بیان اینکه هدف‌گذاری در طرح «نجما» تا پایان سال ۱۴۰۳ ارائه خدمات پرسرعت برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک بود خاطرنشان کرد: طبق برنامه ۹۵ درصد برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده، انحرافی از برنامه نداریم و پیشرفت کار در استان‌های مختلف متفاوت است.

وی گفت: تعداد ترمینال‌های فیبر نوری (FAT) که در محلات برای منازل، کسب و کارها و شهرک‌های صنعتی نصب می‌شود در کشور از مرز 100 هزار گذشته است، در کنار این پروژه، طرح «UNSP» نیز در دستور کار است و طی آن تعهداتی برای استان‌ها ایجاد می‌کند و به موازات طرح نجما در حال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: از سال گذشته طرح «طوبی»، برای یک استان درحال انجام است، و اجرای آن بدین معنا است که در بخشش سیار و ثابت همه فناوری‌های قدیمی کنار گذاشته می‌شود.

سلطانی ادامه داد: سه چهارم منابع را شرکت مخابرات تامین می‌کند و نیاز دارد برای آغاز کار یک چهارم منابع را دولت تامین کند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۰:۳۴

3 Aug 2024