کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح «نجما» در کشور

13 مرداد 1403 ساعت 12:30

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق برنامه ۹۵ درصد طرح «نجما» تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده، انحرافی از برنامه نداریم و پیشرفت کار در استان‌های مختلف متفاوت است.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، مجید سلطانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فناوری ارتباطات و اطلاعات تاثیر بسزایی بر بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دارد و نقش خود را در تولید ناخالص ملی دارد که این موضوع در کشورهای دیگر به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حوزه ماموریتی مخابرات همه سطح کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و وظیفه نگهداری و توسعه زیرساخت‌های را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مهم‌ترین چیزی که برای مردم مطرح است عدم توقف توسعه می‌باشد افزود: در شرکت مخابرات ایران برای رفع این نگرانی طرح نجما ابتدای سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و امروز چهارمحال و بختیاری طبق برنامه پیش رفته و به اهداف توسعه دست یافته است.

سلطانی تاکید کرد: موضوع توسعه زیرساخت فقط در لایه دسترسی مطرح نیست، شبکه‌های مخابراتی چندلایه هستند و اگر توسعه فقط در لایه دسترسی ایجاد شود، خدمات خوبی ارائه نخواهد شد و ما به دنبال توسعه همگن همه لایه‌ها هستیم.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در ارزیابی ۱۴۰۲ با ۲۰ شاخص در بین ۳۱ استان، رتبه پنجم را از آن خود کرده و توانسته با استان‌های بزرگ رقابت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان داشت: مخابرات استان در حوزه توسعه فعال است و در کابل نوری محدودیتی از لحاظ سرعت و انتقال نداریم، در بحث کیفیت و پایداری هم استفاده از فیبر نوری می‌توان تاثیر بسزایی داشته باشد.

سلطانی با بیان اینکه هدف‌گذاری در طرح «نجما» تا پایان سال ۱۴۰۳ ارائه خدمات پرسرعت برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک بود خاطرنشان کرد: طبق برنامه ۹۵ درصد برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده، انحرافی از برنامه نداریم و پیشرفت کار در استان‌های مختلف متفاوت است.

وی گفت: تعداد ترمینال‌های فیبر نوری (FAT) که در محلات برای منازل، کسب و کارها و شهرک‌های صنعتی نصب می‌شود در کشور از مرز 100 هزار گذشته است، در کنار این پروژه، طرح «UNSP» نیز در دستور کار است و طی آن تعهداتی برای استان‌ها ایجاد می‌کند و به موازات طرح نجما در حال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: از سال گذشته طرح «طوبی»، برای یک استان درحال انجام است، و اجرای آن بدین معنا است که در بخشش سیار و ثابت همه فناوری‌های قدیمی کنار گذاشته می‌شود.

سلطانی ادامه داد: سه چهارم منابع را شرکت مخابرات تامین می‌کند و نیاز دارد برای آغاز کار یک چهارم منابع را دولت تامین کند.

انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58172

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58172/پیشرفت-۹۵-درصدی-طرح-نجما-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir