۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۵۸۱۵۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

احیای نهالستان شهید سلیمانی شهرکرد

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش‌های بسیاری شد تا نهالستان شهید سلیمانی به شکل امروزی در آمد و امروز تنها نهالستان بزرگ استان در بحث تولید چوب و فضای سبز است.
احیای نهالستان شهید سلیمانی شهرکرد
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، اصغر احمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نهالستان شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه ۸۰ عده‌ای ادعای مالکیت نهالستان شهید سلیمانی (چهارتخته) را داشتند اما با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر همه ۳۶ هکتار نهالستان متعلق به دولت است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری شد تا نهالستان شهید سلیمانی به شکل امروزی در آمد و امروز تنها نهالستان بزرگ استان در بحث تولید چوب و فضای سبز است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:  تا قبل از سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این نهالستان به ورطه فراموشی سپرده شده و راکد بود، از همین رو نهال ناچیزی در آن تولید می‌شد، درختان دائمی نهالستان آسیب دیده بودند، یکی از چاه‌ها خشک و دبی یکی دیگر کاهش یافته بود.

احمدی افزود: پیگیری‌ها برای تامین منابع آب پایدار انجام شد و به رغم پیش‌بینی برخی مبنی‌بر عدم آب‌دهی، اصلی‌ترین زیرساخت احیای نهالستان یعنی آب تامین شد و درحال حاضر با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و غیرمستقیم پنج نفر، فعال است.



وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور عنوان داشت: سهم استان ما سالانه تولید و توزیع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال و ۱۰ میلیون برای چهار سال است که علی‌رغم شرایط بحرانی نهالستان شهرکرد در سال ۱۴۰۲ تعهد شد با همکاری نهالستان‌های خصوصی، نهالستان شهرکرد و لردگان اقدامات انجام شود و در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال تولید و توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ میلیون نهال تاکنون کشت و در مرحله تولید است و اگر تولید در سال ۱۴۰۳ آغاز شود ۵ میلیون نهال دیگر هم تولید و توزیع و طی سه سال به ۱۵ میلیون خواهد رسید.

احمدی عنوان داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری آمادگی تامین نهال مورد نیاز شهرداری‌ها، ادارات و... را دارد اما، محل کشت باید مشخص و به اداره معرفی شود.

وی ادامه داد: علاوه‌براین اقدامات غنی‌سازی در جنگل‌ها انجام شده و یک هزار و ۹۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی با بذرکاری غنی‌سازی شده است که در ایجاد فضای سبز و حفاظت از عرصه‌های ملی کمک می‌کند.



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طرح کشت یک میلیارد نهال با هدف زراعت چوب به‌منظور تولید چوب و کاغذ مورد نیاز کشور، تولید نهال به‌منظور رفع نیاز فضای سبز و غنی‌سازی جنگل با بذرکاری در جنگل به‌منظور احیا و توسعه جنگل‌های استان صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۰۷:۲۲

31 Jul 2024