۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۵۷۷۵۷
رئیس دانشگاه شهرکرد خبر داد:

تحصیل ۳۰۴ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه شهرکرد

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: درحال حاضر ۳۰۴ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه داریم و ۲۰۰ نفر هم مهرماه جذب خواهد شد.
تحصیل ۳۰۴ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه شهرکرد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، یاسر پیرعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری‌ها برای اختصاص زمین برای اساتید و کارکنان دانشگاه انجام شده و تغییر کاربری آن صورت گرفته که طی آن ۷۰۰ خانوار ۱۳ هکتار زمین دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به عقب‌نشینی دیوار دانشگاه تصریح کرد: احداث باند کندرو جلو دانشگاه منوط به عقب‌نشینی هفت مغازه موجود در مسیر و همچنین عقب‌نشینی بنیاد شهید است و باید پیگیری شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد عنوان داشت: در راستای نگهداشت نخبگان اعتبارات جهت تاسیس خوابگاه‌های متاهلی اخذ و کار آغاز شده و پیگیر ساخت دو بلوک ۳۰ واحدی هستیم.

پیرعلی با اشاره به تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد و استقرار دانشجویان ارشد و دکتری در آن یادآور شد: یک خوابگاه خیری در اختیار داشتیم که برای دانشجویان بین‌الملل تجهیز شد.

وی افزود: تعمیر و تجهیز سلف سرویس‌ها انجام شد و علاوه‌بر سلف‌های دولتی، سلف‌های مکمل هم پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: مرکز داده دانشگاه با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساماندهی شد.

پیرعلی از نصب نمایشگر شهری در میدان دانشگاه با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: به این ترتیب نصب بنر در راستای کمک به بازیافت حذف شد.

وی با اشاره به افتتاح خوابگاه دخترانه دانشکده هنر فارسان بیان داشت: درحال حاضر ۲۶۴ دانشجوی رشته هنر و علوم انسانی در این خوابگاه مستقر است.

رئیس دانشگاه شهرکرد از نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: مرکز لرزه‌نگاری را در دولت سیزدهم در دانشگاه افتتاح شد و برای گروه عمران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور وصل است.

وی با بیان اینکه در این مدت گلخانه‌ یک هزار متری به ۳ هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت و زمینه اشتغال ۱۳ نفر را فراهم ساخته و به خارج از کشور صادرات دارد.

پیرعلی از اختصاص زمین ۳ هزار متری دیگر  با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای یک گلخانه دیگر خبر داد و افزود: این گلخانه‌ها کارگاهی آموزشی و ترویجی برای دانشگاه و یک واحد تولیدی برای سرمایه‌گذاری هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی و نوآوری فولاد مبارکه با اعتبار ۴ میلیارد سرمایه به‌صورت تعاملی ایجاد شده است و زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم می‌کند.

وی از افتتاح بوستان شهیدان دانشجو با تمثال ۷۰ شهید در دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: سومین کنگره شهدای دانشجو نیز در این ایام برگزار شد.

پیرعلی با بیان اینکه ۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۵ هیئت علمی داریم بیان داشت: از سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در جذب دانشجو ۵۰ درصد افزایش داشتیم و ۱۶ رشته جدید در دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد یادآور شد: ۲۰ نفر دانشجوی بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ وارد دانشگاه شهرکرد شده و در سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدند، اما درحال حاضر ۳۰۴ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه داریم و ۲۰۰ نفر هم مهرماه جذب خواهد شد.

وی افزود: جذب دانشجویان بین‌المللی گرفتاری‌های خاص خود را دارد، چراکه با دانشجویان ایرانی نمی‌توانند تحصیل کنند و نیاز به مترجم دارند و در رشته‌های حقوق خصوصی و حقوق جزا فعال هستند.

انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۰:۲۴

19 Jun 2024