کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه شهرکرد خبر داد:

تحصیل ۳۰۴ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه شهرکرد

30 خرداد 1403 ساعت 12:41

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: درحال حاضر ۳۰۴ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه داریم و ۲۰۰ نفر هم مهرماه جذب خواهد شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، یاسر پیرعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری‌ها برای اختصاص زمین برای اساتید و کارکنان دانشگاه انجام شده و تغییر کاربری آن صورت گرفته که طی آن ۷۰۰ خانوار ۱۳ هکتار زمین دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به عقب‌نشینی دیوار دانشگاه تصریح کرد: احداث باند کندرو جلو دانشگاه منوط به عقب‌نشینی هفت مغازه موجود در مسیر و همچنین عقب‌نشینی بنیاد شهید است و باید پیگیری شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد عنوان داشت: در راستای نگهداشت نخبگان اعتبارات جهت تاسیس خوابگاه‌های متاهلی اخذ و کار آغاز شده و پیگیر ساخت دو بلوک ۳۰ واحدی هستیم.

پیرعلی با اشاره به تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد و استقرار دانشجویان ارشد و دکتری در آن یادآور شد: یک خوابگاه خیری در اختیار داشتیم که برای دانشجویان بین‌الملل تجهیز شد.

وی افزود: تعمیر و تجهیز سلف سرویس‌ها انجام شد و علاوه‌بر سلف‌های دولتی، سلف‌های مکمل هم پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: مرکز داده دانشگاه با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساماندهی شد.

پیرعلی از نصب نمایشگر شهری در میدان دانشگاه با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: به این ترتیب نصب بنر در راستای کمک به بازیافت حذف شد.

وی با اشاره به افتتاح خوابگاه دخترانه دانشکده هنر فارسان بیان داشت: درحال حاضر ۲۶۴ دانشجوی رشته هنر و علوم انسانی در این خوابگاه مستقر است.

رئیس دانشگاه شهرکرد از نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: مرکز لرزه‌نگاری را در دولت سیزدهم در دانشگاه افتتاح شد و برای گروه عمران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور وصل است.

وی با بیان اینکه در این مدت گلخانه‌ یک هزار متری به ۳ هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت و زمینه اشتغال ۱۳ نفر را فراهم ساخته و به خارج از کشور صادرات دارد.

پیرعلی از اختصاص زمین ۳ هزار متری دیگر  با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای یک گلخانه دیگر خبر داد و افزود: این گلخانه‌ها کارگاهی آموزشی و ترویجی برای دانشگاه و یک واحد تولیدی برای سرمایه‌گذاری هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی و نوآوری فولاد مبارکه با اعتبار ۴ میلیارد سرمایه به‌صورت تعاملی ایجاد شده است و زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم می‌کند.

وی از افتتاح بوستان شهیدان دانشجو با تمثال ۷۰ شهید در دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: سومین کنگره شهدای دانشجو نیز در این ایام برگزار شد.

پیرعلی با بیان اینکه ۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۵ هیئت علمی داریم بیان داشت: از سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در جذب دانشجو ۵۰ درصد افزایش داشتیم و ۱۶ رشته جدید در دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد یادآور شد: ۲۰ نفر دانشجوی بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ وارد دانشگاه شهرکرد شده و در سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدند، اما درحال حاضر ۳۰۴ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه داریم و ۲۰۰ نفر هم مهرماه جذب خواهد شد.

وی افزود: جذب دانشجویان بین‌المللی گرفتاری‌های خاص خود را دارد، چراکه با دانشجویان ایرانی نمی‌توانند تحصیل کنند و نیاز به مترجم دارند و در رشته‌های حقوق خصوصی و حقوق جزا فعال هستند.

انتهای خبر/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 57757

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/57757/تحصیل-۳۰۴-دانشجوی-بین-الملل-دانشگاه-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir