۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۵۳۶۱۳
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری خبر داد؛

موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در استان چهارمحال و بختياری

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری گفت: عدم سرمازدگی محصولات باعث موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در سال زراعی جاری در این استان شده است.
موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در استان چهارمحال و بختياری
 به گزارش جهانبین نیوز؛ روح الله سعيدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عدم سرمازدگی محصولات باعث موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در سال زراعی جاری در این استان شده است.

وی افزود: در سال زراعی 1401-1402 بيش از 150 هكتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به كشت كلزا اختصاص يافت و با انتخاب رقم مناسب و تاريخ كاشت، هم اكنون 100 درصد اراضی مذكور از سطح سبز خوبی برخوردار است وعلی‌رغم سرمای شديد در سال گذشته دچار سرمازدگی نشده است.

 مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری با اشاره به اينكه در استان از اراقام نپتون وهيدرومل وهمچنين رقم نيما كه توليد كشور است، استفاده شده، افزود: از مزايای ارقام مذكور مقاوم بودن به سرما وعملكرد بالا است.

سعیدی ادامه داد: پيش‌بينی می‌شود بيش از 400 تن دانه كلزا از اين سطح برداشت شود، با رعايت تاريخ كشت مناسب در مناطق سردسير چهارمحال و بختیاری که نهايتا تا 25 شهريورماه و در مناطق معتدل تا 10 مهرماه است و هچنين آبياری مناسب و به‌موقع شاهد محصول با عملكرد و كيفيت بالا باشیم.

وی با بيان اينكه، این دانه گیاهی به دلیل کیفیت، کمیت و سازگاری به شرایط محیطی مختلف قابلیت کشت در چهارمحال و بختیاری را دارد، عنوان کرد: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت غلات قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد، همچنین باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزيع بذور اصلاح شده، اختصاص كودهای يارانه‌ای و معرفی جهت دريافت تسهيلات خريد كارنده از حمايت‌هایی است كه جهاد كشاورزی از كلزاكاران دارد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۵۰:۴۹

29 Apr 2023