کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری خبر داد؛

موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در استان چهارمحال و بختياری

9 ارديبهشت 1402 ساعت 11:16

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری گفت: عدم سرمازدگی محصولات باعث موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در سال زراعی جاری در این استان شده است.


 به گزارش جهانبین نیوز؛ روح الله سعيدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عدم سرمازدگی محصولات باعث موفقيت 100 درصدی كشت كلزا در سال زراعی جاری در این استان شده است.

وی افزود: در سال زراعی 1401-1402 بيش از 150 هكتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به كشت كلزا اختصاص يافت و با انتخاب رقم مناسب و تاريخ كاشت، هم اكنون 100 درصد اراضی مذكور از سطح سبز خوبی برخوردار است وعلی‌رغم سرمای شديد در سال گذشته دچار سرمازدگی نشده است.

 مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری با اشاره به اينكه در استان از اراقام نپتون وهيدرومل وهمچنين رقم نيما كه توليد كشور است، استفاده شده، افزود: از مزايای ارقام مذكور مقاوم بودن به سرما وعملكرد بالا است.

سعیدی ادامه داد: پيش‌بينی می‌شود بيش از 400 تن دانه كلزا از اين سطح برداشت شود، با رعايت تاريخ كشت مناسب در مناطق سردسير چهارمحال و بختیاری که نهايتا تا 25 شهريورماه و در مناطق معتدل تا 10 مهرماه است و هچنين آبياری مناسب و به‌موقع شاهد محصول با عملكرد و كيفيت بالا باشیم.

وی با بيان اينكه، این دانه گیاهی به دلیل کیفیت، کمیت و سازگاری به شرایط محیطی مختلف قابلیت کشت در چهارمحال و بختیاری را دارد، عنوان کرد: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت غلات قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد، همچنین باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزيع بذور اصلاح شده، اختصاص كودهای يارانه‌ای و معرفی جهت دريافت تسهيلات خريد كارنده از حمايت‌هایی است كه جهاد كشاورزی از كلزاكاران دارد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53613

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53613/موفقيت-100-درصدی-كشت-كلزا-استان-چهارمحال-بختياری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir