۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۲۴۲۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

افزایش 55 درصدی میزان تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش 30 درصدی منابع آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اينكه طی يک دهه اخير 30 درصد منابع آبی تحويلی به بخش كشاورزی كاهش يافته ولی خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزی افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزی چهارمحال و بختیاری به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيری يافته‌های تحقيقاتی جديد در اين بخش است.
افزایش 55 درصدی میزان تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش 30 درصدی منابع آبی
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم انتقال یافته های تحقیقاتی اظهار کرد: اگر یافته‌های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود، شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: ظرفیت خوب تولید دانش فنی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری و وجود یافته تحقیقاتی کاربردی، ضرورت انتقال به موقع این دانش را به کشاورزان استان، صدچندان، می‌سازد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هدف از اجرای این مراسم، انتقال و ترویج یافته‌های تحقیقاتی بین کارشناسان، ‌مروجان و بهره‌برداران و نیز آگاهی یافتن مستمر کارکنان ترویج، ‌اجرا و بهره‌برداران پیش‌رو از طرح‌ها و یافته‌های تحقیقاتی کاربردی بخش شیلات و کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آنها و در راستای تقویت و انسجام ارتباط متقابل تحقیقات و ترویج کشاورزی است.
 
برزگر خاطرنشان کرد: با وجود اينكه طی يک دهه اخير 30 درصد منابع آبی تحويلی به بخش كشاورزی كاهش يافته ولی خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزی افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزی چهارمحال و بختیاری به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيری يافته‌های تحقيقاتی جديد در اين بخش است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تغييراتی كه درحوزه غذا اتفاق افتاده است بايد جهت‌گيری و رويكردهای تحقيقاتی با اين تغييرات تطبيق پيدا كند و دامنه تحقيقات و تنوع دراين بخش با كمک يافته‌های علمی مراكز ديگر در سطح جامعه گسترش پيدا كند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۵:۴۲

4 Jan 2023