کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

افزایش 55 درصدی میزان تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش 30 درصدی منابع آبی

14 دی 1401 ساعت 13:02

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اينكه طی يک دهه اخير 30 درصد منابع آبی تحويلی به بخش كشاورزی كاهش يافته ولی خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزی افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزی چهارمحال و بختیاری به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيری يافته‌های تحقيقاتی جديد در اين بخش است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم انتقال یافته های تحقیقاتی اظهار کرد: اگر یافته‌های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود، شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: ظرفیت خوب تولید دانش فنی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری و وجود یافته تحقیقاتی کاربردی، ضرورت انتقال به موقع این دانش را به کشاورزان استان، صدچندان، می‌سازد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هدف از اجرای این مراسم، انتقال و ترویج یافته‌های تحقیقاتی بین کارشناسان، ‌مروجان و بهره‌برداران و نیز آگاهی یافتن مستمر کارکنان ترویج، ‌اجرا و بهره‌برداران پیش‌رو از طرح‌ها و یافته‌های تحقیقاتی کاربردی بخش شیلات و کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آنها و در راستای تقویت و انسجام ارتباط متقابل تحقیقات و ترویج کشاورزی است.
 
برزگر خاطرنشان کرد: با وجود اينكه طی يک دهه اخير 30 درصد منابع آبی تحويلی به بخش كشاورزی كاهش يافته ولی خوشبختانه بيش از 55 درصد ميزان توليد محصولات كشاورزی افزايش يافته است و توليدات در بخش كشاورزی چهارمحال و بختیاری به بيش از 1 ميليون 600 هزار تن رسيده است كه اين موضوع نشان‌دهنده نقش توليد و بكارگيری يافته‌های تحقيقاتی جديد در اين بخش است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تغييراتی كه درحوزه غذا اتفاق افتاده است بايد جهت‌گيری و رويكردهای تحقيقاتی با اين تغييرات تطبيق پيدا كند و دامنه تحقيقات و تنوع دراين بخش با كمک يافته‌های علمی مراكز ديگر در سطح جامعه گسترش پيدا كند.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52424

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52424/افزایش-55-درصدی-میزان-تولید-محصولات-کشاورزی-وجود-کاهش-30-منابع-آبی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir