۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۱۸۸۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

موسیر در ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری کشت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان زیر کشت موسیر است که از این میزان ۳۵۰ هکتار در کوهرنگ واقع شده است.
موسیر در ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری کشت می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در اولین جشنواره ملی موسیر در این استان؛ اظهار کرد: اراضی در استان شامل ۸۵ درصد مرتع و ۱۵ درصد زمین های کشاورزی هستند، همچنین این استان دارای تنوع اقلیمی، بارندگی متوسط بالای ۵۰۰ میلی متر و ۳۶۰ گونه گیاهی انحصاری است.
 
وی افزود: اراضی ملی و مستثنیات برای کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در ۵ سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان دو برابر و حدود ۲ هزار هکتار شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان زیر کشت موسیر است که از این میزان ۳۵۰ هکتار در کوهرنگ واقع شده است.
 
برزگر عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری بعد از اصفهان دومین سطح زیر کشت موسیر را دارا است، کشت و کار موسیر در این استان سنتی است و کود و مواد شیمیایی در کشت آن استفاده نمی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: خواستگاه اصلی موسیر چهارمحال و بختیاری است و این استان یکی از رویشگاه های این محصول به شمار می رود، در همه شهرستان های استان به جز شهرستان سامان موسیر کشت می شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار در شهرستان کوهرنگ در باغچه خانه های خود موسیر کاشته اند.
 
برزگر بیان کرد: چهارمحال و بختیاری باید به عنوان یک بارانداز برای توسعه صادرات موسیر باشد، همچنین ایجاد مرکز یا شهرک تخصصی فرآوری و صادرات موسیر در استان از ضروریات است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۸:۲۷

22 Oct 2022