کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

موسیر در ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری کشت می شود

30 مهر 1401 ساعت 13:36

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان زیر کشت موسیر است که از این میزان ۳۵۰ هکتار در کوهرنگ واقع شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در اولین جشنواره ملی موسیر در این استان؛ اظهار کرد: اراضی در استان شامل ۸۵ درصد مرتع و ۱۵ درصد زمین های کشاورزی هستند، همچنین این استان دارای تنوع اقلیمی، بارندگی متوسط بالای ۵۰۰ میلی متر و ۳۶۰ گونه گیاهی انحصاری است.

 
وی افزود: اراضی ملی و مستثنیات برای کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در ۵ سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان دو برابر و حدود ۲ هزار هکتار شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان زیر کشت موسیر است که از این میزان ۳۵۰ هکتار در کوهرنگ واقع شده است.
 
برزگر عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری بعد از اصفهان دومین سطح زیر کشت موسیر را دارا است، کشت و کار موسیر در این استان سنتی است و کود و مواد شیمیایی در کشت آن استفاده نمی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: خواستگاه اصلی موسیر چهارمحال و بختیاری است و این استان یکی از رویشگاه های این محصول به شمار می رود، در همه شهرستان های استان به جز شهرستان سامان موسیر کشت می شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار در شهرستان کوهرنگ در باغچه خانه های خود موسیر کاشته اند.
 
برزگر بیان کرد: چهارمحال و بختیاری باید به عنوان یک بارانداز برای توسعه صادرات موسیر باشد، همچنین ایجاد مرکز یا شهرک تخصصی فرآوری و صادرات موسیر در استان از ضروریات است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51886

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51886/موسیر-۵۰۰-هکتار-اراضی-چهارمحال-بختیاری-کشت-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir