۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۵۰۰۰۶
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) ؛

دهکده های اقتصاد مقاومتی پیشران حرکتی نوین در تولید اشتغال

هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: دهکده های اقتصاد مقاومتی محصور به یک روستا و شهر نبوده و می توانند باعث افزایش تولید ، کاهش هزینه ها ، کاهش وابستگی ها ، کاهش مهاجرت و بازگشت معکوس شوند و همه می توانند امروزه اینکار را انجام دهند.
دهکده های اقتصاد مقاومتی پیشران حرکتی نوین در تولید اشتغال
به گزارش جهانبین نیوز؛ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به گفته فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و برون گراست، یعنی بر پایه ی خود مردم و بدون وابستگی به بیگانگان است و مدیریت اقتصادی بر عهده خود مردم است.

وی افزود: ما کشور پهناوری هستیم و حدود 370 هزار جمعیت اطراف ما وجود دارد و می توانیم به آنها خدمات بدهیم، یعنی تولیدات و صادرات به این کشور ها داشته باشیم.

فولادی ادامه داد: منابع نیروی انسانی سرمایه اول هر کشوری است و خداراشکر جوانان و متخصصان خوبی در کشور ما وجود دارد ، این جوانان می توانند با توجه به پتانسیل داخلی در سطح کشور و استان نهایت استفاده را ببرند و صادرات به نحوه چشم گیری بالا ببرند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحریم ها و از کار افتادن اقتصاد کشور و متکی بودن کشور به منابع نفتی ، رهبر انقلاب اسلامی توصیه کردند که اقتصاد را به سمت مردمی حرکت دهیم و اقتصاد مقاومتی را پیش گرفته و از امکانات داخلی در مقابل تحریم ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همچنین ادامه داد: اگر آموزش های لازم را داشته باشیم می توانیم چندین در روستاهای استان و کشور چندین دهکده اقتصاد مقاومتی را بوجود آوریم.

سرهنگ فولادی گفت: مهاجرت از روستا به شهر ها یک نکته بسیار غلط است ، ما باید بتوانیم از امکانات روستا استفاده کنیم و با تسهیلات اشتغالزایی که توسط دولت و بسیج به آنها تعلق می گیرد ایجاد شغل کنند.

وی افزود: در بحث تولید محصولات کشاورزی ، در بحث تولیدات دامی و در بحث کشت باغات بهترین امکانات را بهینه کرده و استفاده کنیم.

فولادی ضمن تاکید به بازار فروش و سرمایه در گردش برای اشتغال تصریح کرد: باید به سمت و سویی برویم که کشت محصولات و بهره وری از آن آب کمتری نیاز داشته باشد ، کشت گیاهان دارویی که نیاز به آب کمتری دارند.

وی ابراز کرد: بعد ایجاد چرخه تولید و فروش می توان گفت اشتغال پایداری ایجاد شده است و من علاوه بر بکارگیری خودم و اطرافیانم ، باعث سرمایه گذاری و ایجاد توسعه برای کارگاه ها و ایجاد شغل های دیگر باشم.

فولادی بیان کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی یعنی تمام تولیدات یک محصول در یک روستا و در نهایت تولید آن محصول در همان روستا صورت بگیرد ، اگر این الگو را در کشور ، در استان و در روستای خودمان پیاده سازی کنیم هیچ بیکاری درکشور نخواهیم داشت.

وی ضمن بیان اینکه دهکده های اقتصاد مقاومتی می توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند تصریح کرد: دهکده های اقتصاد مقاومتی محصور به یک روستا و شهر نبوده و می توانند باعث افزایش تولید ، کاهش هزینه ها ، کاهش وابستگی ها ، کاهش مهاجرت و بازگشت معکوس شوند و همه می توانند امروزه اینکار را انجام دهند.


سرهنگ فولادی در پایان افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در راستای کمک به ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای هم استانی های عزیز نسبت به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم محور و اعطای تسهیلات ، مشاوره و کمک به راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ در استان اقدام می کند.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۲:۱۸

21 Feb 2022