کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) ؛

دهکده های اقتصاد مقاومتی پیشران حرکتی نوین در تولید اشتغال

2 اسفند 1400 ساعت 13:21

هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: دهکده های اقتصاد مقاومتی محصور به یک روستا و شهر نبوده و می توانند باعث افزایش تولید ، کاهش هزینه ها ، کاهش وابستگی ها ، کاهش مهاجرت و بازگشت معکوس شوند و همه می توانند امروزه اینکار را انجام دهند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به گفته فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و برون گراست، یعنی بر پایه ی خود مردم و بدون وابستگی به بیگانگان است و مدیریت اقتصادی بر عهده خود مردم است.

وی افزود: ما کشور پهناوری هستیم و حدود 370 هزار جمعیت اطراف ما وجود دارد و می توانیم به آنها خدمات بدهیم، یعنی تولیدات و صادرات به این کشور ها داشته باشیم.

فولادی ادامه داد: منابع نیروی انسانی سرمایه اول هر کشوری است و خداراشکر جوانان و متخصصان خوبی در کشور ما وجود دارد ، این جوانان می توانند با توجه به پتانسیل داخلی در سطح کشور و استان نهایت استفاده را ببرند و صادرات به نحوه چشم گیری بالا ببرند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحریم ها و از کار افتادن اقتصاد کشور و متکی بودن کشور به منابع نفتی ، رهبر انقلاب اسلامی توصیه کردند که اقتصاد را به سمت مردمی حرکت دهیم و اقتصاد مقاومتی را پیش گرفته و از امکانات داخلی در مقابل تحریم ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همچنین ادامه داد: اگر آموزش های لازم را داشته باشیم می توانیم چندین در روستاهای استان و کشور چندین دهکده اقتصاد مقاومتی را بوجود آوریم.

سرهنگ فولادی گفت: مهاجرت از روستا به شهر ها یک نکته بسیار غلط است ، ما باید بتوانیم از امکانات روستا استفاده کنیم و با تسهیلات اشتغالزایی که توسط دولت و بسیج به آنها تعلق می گیرد ایجاد شغل کنند.

وی افزود: در بحث تولید محصولات کشاورزی ، در بحث تولیدات دامی و در بحث کشت باغات بهترین امکانات را بهینه کرده و استفاده کنیم.

فولادی ضمن تاکید به بازار فروش و سرمایه در گردش برای اشتغال تصریح کرد: باید به سمت و سویی برویم که کشت محصولات و بهره وری از آن آب کمتری نیاز داشته باشد ، کشت گیاهان دارویی که نیاز به آب کمتری دارند.

وی ابراز کرد: بعد ایجاد چرخه تولید و فروش می توان گفت اشتغال پایداری ایجاد شده است و من علاوه بر بکارگیری خودم و اطرافیانم ، باعث سرمایه گذاری و ایجاد توسعه برای کارگاه ها و ایجاد شغل های دیگر باشم.

فولادی بیان کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی یعنی تمام تولیدات یک محصول در یک روستا و در نهایت تولید آن محصول در همان روستا صورت بگیرد ، اگر این الگو را در کشور ، در استان و در روستای خودمان پیاده سازی کنیم هیچ بیکاری درکشور نخواهیم داشت.

وی ضمن بیان اینکه دهکده های اقتصاد مقاومتی می توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند تصریح کرد: دهکده های اقتصاد مقاومتی محصور به یک روستا و شهر نبوده و می توانند باعث افزایش تولید ، کاهش هزینه ها ، کاهش وابستگی ها ، کاهش مهاجرت و بازگشت معکوس شوند و همه می توانند امروزه اینکار را انجام دهند.


سرهنگ فولادی در پایان افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در راستای کمک به ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای هم استانی های عزیز نسبت به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم محور و اعطای تسهیلات ، مشاوره و کمک به راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ در استان اقدام می کند.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 50006

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50006/دهکده-های-اقتصاد-مقاومتی-پیشران-حرکتی-نوین-تولید-اشتغال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir