۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۹۰۷۲
مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

جوشکاری رشته‌ای پردرآمد اما پرمشقت

مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رشته جوشکاری از رشته‌های پردرآمد نه‌تنها در ایران که در کل دنیا است، اما سختی‌هایی را نیز دارد.
جوشکاری رشته‌ای پردرآمد اما پرمشقت
علی کوهی‌ور دهکردی مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 35 سال سن دارم و 15 سال است که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشغول به کار هستم.
 
وی با اشاره به اینکه از آنجایی که در رشته متالوژی تحصیل کردم، این رشته ارتباط زیادی با صنعت جوش داشت افزود: علاقه خودم هم به این رشته برای ورودم به این حوزه بسیار کمک کرد.
 
کوهی‌ور تصریح کرد: در دوره‌هایی که برگزار می‌شود حدودا 12 نفر کارآموز و هنرجو حضور دارند و هر دوره از یک تا دو ماه به طول می‌انجامد.
 
این مربی جوشکاری ادامه داد: رشته جوشکاری از رشته‌های پردرآمد نه‌تنها در ایران که در کل دنیا است، اما سختی‌هایی را نیز دارد، به دانش‌آموزانی که دوره دبیرستان را می‌گذرانند و اگر به حرفه‌ای در صنعت علاقه دارند می‌توانند در زمان‌های فوق برنامه در رشته‌ای که علاقه دارند فعال باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: جوشکاری آرگون، جوشکاری برق، CO2، توپودری، زیرپودری، انواع لول بازرسی جوش ازجمله رشته‌هایی هستند که در سازمان و هفشجان برگزار می‌کنیم و کارآموزها علاوه‌براینکه حرفه‌ای را به‌طور تخصصی یاد می‌گیرند مدرک نیز دریافت می‌کنند که در کار بسیار کمک‌کننده است و از تسهیلات هم می‌توانند بهره ببرند.
 
کوهی‌ور افزود: کارآموزان می‌توانند رزومه دوره‌ای که برگزار شده است را ترجمه کرده و در کشورهای خارجی قابل قبول است.
 
وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین المپیاد جوش کشور برای اولین بار در هفشجان تاکید کرد: برگزاری این دوره در این استان باعث ایجاد شور و شوق در جوانان شد و از لحاظ رتبه و لول صنعتی استان را مطرح می‌کند.
 
این مربی جوشکاری اضافه کرد: بنده به‌عنوان اولین مربی جوشکاری استان، دوره جوشکاری آرگون را برای مربیان کل کشور در پژوهشکده تربیت مربی کرج اجرا کردم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۶:۵۱

14 Nov 2021