کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

جوشکاری رشته‌ای پردرآمد اما پرمشقت

23 آبان 1400 ساعت 10:36

مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رشته جوشکاری از رشته‌های پردرآمد نه‌تنها در ایران که در کل دنیا است، اما سختی‌هایی را نیز دارد.


علی کوهی‌ور دهکردی مربی جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 35 سال سن دارم و 15 سال است که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشغول به کار هستم.
 
وی با اشاره به اینکه از آنجایی که در رشته متالوژی تحصیل کردم، این رشته ارتباط زیادی با صنعت جوش داشت افزود: علاقه خودم هم به این رشته برای ورودم به این حوزه بسیار کمک کرد.
 
کوهی‌ور تصریح کرد: در دوره‌هایی که برگزار می‌شود حدودا 12 نفر کارآموز و هنرجو حضور دارند و هر دوره از یک تا دو ماه به طول می‌انجامد.
 
این مربی جوشکاری ادامه داد: رشته جوشکاری از رشته‌های پردرآمد نه‌تنها در ایران که در کل دنیا است، اما سختی‌هایی را نیز دارد، به دانش‌آموزانی که دوره دبیرستان را می‌گذرانند و اگر به حرفه‌ای در صنعت علاقه دارند می‌توانند در زمان‌های فوق برنامه در رشته‌ای که علاقه دارند فعال باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: جوشکاری آرگون، جوشکاری برق، CO2، توپودری، زیرپودری، انواع لول بازرسی جوش ازجمله رشته‌هایی هستند که در سازمان و هفشجان برگزار می‌کنیم و کارآموزها علاوه‌براینکه حرفه‌ای را به‌طور تخصصی یاد می‌گیرند مدرک نیز دریافت می‌کنند که در کار بسیار کمک‌کننده است و از تسهیلات هم می‌توانند بهره ببرند.
 
کوهی‌ور افزود: کارآموزان می‌توانند رزومه دوره‌ای که برگزار شده است را ترجمه کرده و در کشورهای خارجی قابل قبول است.
 
وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین المپیاد جوش کشور برای اولین بار در هفشجان تاکید کرد: برگزاری این دوره در این استان باعث ایجاد شور و شوق در جوانان شد و از لحاظ رتبه و لول صنعتی استان را مطرح می‌کند.
 
این مربی جوشکاری اضافه کرد: بنده به‌عنوان اولین مربی جوشکاری استان، دوره جوشکاری آرگون را برای مربیان کل کشور در پژوهشکده تربیت مربی کرج اجرا کردم.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 49072

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49072/جوشکاری-رشته-ای-پردرآمد-اما-پرمشقت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir