۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۹۰۶۵
فرماندار شهرستان کوهرنگ:

سد و تونل کوهرنگ سه ۱۳ چشمه در منطقه را خشک کرد

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: بعد از اجرای سد و تونل کوهرنگ ۳ تعداد ۳۳ چشمه تحت تاثیر قرار گرفت و ۱۳ چشمه نیز کاملا خشک شد.
سد و تونل کوهرنگ سه ۱۳ چشمه در منطقه را خشک کرد
به گزارش جهانبین نیوز مرتضی زمان پور فرماندار شهرستان کوهرنگ در بازدید وزیر نیرو از منطقه سد و تونل کوهرنگ ۳ در منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ، با اشاره به اینکه این شهرستان سرچشمه سه رود بزرگ کشور، زاینده رود، کارون و دز است، اظهار کرد: آغاز اجرای عملیات این سد از اوایل دهه ۷٠ آغاز شده است، مردم این استان خواهان رعایت عدالت در توزیع آب هستند و حق آبه آن ها باید پرداخت شود. 
 
فرماندار شهرستان کوهرنگ ادامه داد: بعد از اجرای سد و تونل کوهرنگ ۳ تعداد ۳۳ چشمه تحت تاثیر قرار گرفت و ۱۳ چشمه نیز کاملا خشک شد. 
 
زمان پور عنوان کرد: با اجرای این پروژه یک هزار و ۸٠٠ هکتار از اراضی منطقه بیرگان به زیر آب می رود و تاکنون ۷۵٠ هکتار از اراضی تملک شده است و مابقی انجام نگرفته. 
 
وی با بیان اینکه معوقات مردم منطقه بیرگان طی ۳٠ سال گذشته نادیده گرفته شده است،  گفت: تنها اراضی یک روستا تملک شده و مردم ۹ روستای دیگر محدوده سد بلاتکلیف هستند زیرا اجازه ساخت و ساز به اهالی داده نمی شود و طرح های هادی روستایی نیز انجام نمی شود. 
 
فرماندار شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: مردم منطقه بیرگان خواستار اجرای عدالت هستند و لازم است کمیته تخصصی برای قیمت گذاری اراضی در محدوده سد تشکیل شود. 
 
انتهای۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۰۲:۵۲

13 Nov 2021