کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان کوهرنگ:

سد و تونل کوهرنگ سه ۱۳ چشمه در منطقه را خشک کرد

22 آبان 1400 ساعت 14:02

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: بعد از اجرای سد و تونل کوهرنگ ۳ تعداد ۳۳ چشمه تحت تاثیر قرار گرفت و ۱۳ چشمه نیز کاملا خشک شد.


به گزارش جهانبین نیوز مرتضی زمان پور فرماندار شهرستان کوهرنگ در بازدید وزیر نیرو از منطقه سد و تونل کوهرنگ ۳ در منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ، با اشاره به اینکه این شهرستان سرچشمه سه رود بزرگ کشور، زاینده رود، کارون و دز است، اظهار کرد: آغاز اجرای عملیات این سد از اوایل دهه ۷٠ آغاز شده است، مردم این استان خواهان رعایت عدالت در توزیع آب هستند و حق آبه آن ها باید پرداخت شود. 

 
فرماندار شهرستان کوهرنگ ادامه داد: بعد از اجرای سد و تونل کوهرنگ ۳ تعداد ۳۳ چشمه تحت تاثیر قرار گرفت و ۱۳ چشمه نیز کاملا خشک شد. 
 
زمان پور عنوان کرد: با اجرای این پروژه یک هزار و ۸٠٠ هکتار از اراضی منطقه بیرگان به زیر آب می رود و تاکنون ۷۵٠ هکتار از اراضی تملک شده است و مابقی انجام نگرفته. 
 
وی با بیان اینکه معوقات مردم منطقه بیرگان طی ۳٠ سال گذشته نادیده گرفته شده است،  گفت: تنها اراضی یک روستا تملک شده و مردم ۹ روستای دیگر محدوده سد بلاتکلیف هستند زیرا اجازه ساخت و ساز به اهالی داده نمی شود و طرح های هادی روستایی نیز انجام نمی شود. 
 
فرماندار شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: مردم منطقه بیرگان خواستار اجرای عدالت هستند و لازم است کمیته تخصصی برای قیمت گذاری اراضی در محدوده سد تشکیل شود. 
 
انتهای۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49065

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49065/سد-تونل-کوهرنگ-سه-۱۳-چشمه-منطقه-خشک

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir