۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۹۰۴۸
رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

انتقال پروانه چرای دام به فرزندان یا همسر متوفی بعد از فوت دامدار

رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: قانون‌گذار تعیین کرده است اگر قبل از آنکه طرح مرتع‌داری تعریف شده باشد و در زمانی که یک دامدار دارای چرای دام فوت کند طبق قوانین این پروانه به همسر یا یکی از فرزندان منتقل می‌شود.
انتقال پروانه چرای دام به فرزندان یا همسر متوفی بعد از فوت دامدار
هومان خاکپور رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این سوال بسیاری از دامداران است که اگر دامدار صاحب پرونده چرای دامی فوت کند، تکلیف این پرونده چه می‌شود.
 
وی افزود: قانون‌گذار تعیین کرده است اگر قبل از آنکه طرح مرتع‌داری تعریف شده باشد و در زمانی که یک دامدار دارای چرای دام فوت کند طبق قوانین این پروانه به همسر یا یکی از فرزندان منتقل می‌شود.
 
خاکپور ادامه داد: فرزندان و همسر متوفی دو سال بعد از مرگ دارنده پرونده چرای دام فرصت دارند انتقال را صورت دهند درغیراین‌صورت پرونده از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
 
وی بیان داشت: فردی که قرار است پرونده به نامش منتقل شود، باید حرفه دامداری داشته باشد، بدان معنا که این فرد باید با عنوان دامدار شناخته شود و تائید مرتعداران همجوار، شورای روستا، دامداران و... در این زمینه لازم است.
 
رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر هیچ یک از فرزندان متوفی به شغل دامداری مشغول نباشند پروانه چرای دام نمی‌تواند به نام آن‌ها منتقل شود، همچنین باید اقرارنامه‌ای رسمی توسط مجموعه فرزندان و همسر متوفی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شود و طی آن تائید شود که همه اختیارات و مسئولیت پروانه چرای دام متوفی به نام فرزند یا همسر متوفی انتقال داده می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۱۱:۵۳

11 Nov 2021