کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

انتقال پروانه چرای دام به فرزندان یا همسر متوفی بعد از فوت دامدار

20 آبان 1400 ساعت 9:43

رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: قانون‌گذار تعیین کرده است اگر قبل از آنکه طرح مرتع‌داری تعریف شده باشد و در زمانی که یک دامدار دارای چرای دام فوت کند طبق قوانین این پروانه به همسر یا یکی از فرزندان منتقل می‌شود.


هومان خاکپور رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این سوال بسیاری از دامداران است که اگر دامدار صاحب پرونده چرای دامی فوت کند، تکلیف این پرونده چه می‌شود.
 
وی افزود: قانون‌گذار تعیین کرده است اگر قبل از آنکه طرح مرتع‌داری تعریف شده باشد و در زمانی که یک دامدار دارای چرای دام فوت کند طبق قوانین این پروانه به همسر یا یکی از فرزندان منتقل می‌شود.
 
خاکپور ادامه داد: فرزندان و همسر متوفی دو سال بعد از مرگ دارنده پرونده چرای دام فرصت دارند انتقال را صورت دهند درغیراین‌صورت پرونده از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
 
وی بیان داشت: فردی که قرار است پرونده به نامش منتقل شود، باید حرفه دامداری داشته باشد، بدان معنا که این فرد باید با عنوان دامدار شناخته شود و تائید مرتعداران همجوار، شورای روستا، دامداران و... در این زمینه لازم است.
 
رئیس اداره ترویج و آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر هیچ یک از فرزندان متوفی به شغل دامداری مشغول نباشند پروانه چرای دام نمی‌تواند به نام آن‌ها منتقل شود، همچنین باید اقرارنامه‌ای رسمی توسط مجموعه فرزندان و همسر متوفی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شود و طی آن تائید شود که همه اختیارات و مسئولیت پروانه چرای دام متوفی به نام فرزند یا همسر متوفی انتقال داده می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 49048

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49048/انتقال-پروانه-چرای-دام-فرزندان-یا-همسر-متوفی-بعد-فوت-دامدار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir