۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۸۲۴۸
رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

حفاظت از رودخانه‌ها، ضامن تامین منابع آبی مورد نیاز بشر است

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: رودخانه‌ها مهم‌ترین منابع آبی هستند که باید مدیریت شوند تا بتوان همیشه از آن‌ها بهره‌برداری کرد.
حفاظت از رودخانه‌ها، ضامن تامین منابع آبی مورد نیاز بشر است
فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همه تمدن‌های بشری در کنار رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند.

وی افزود: بزرگ‌ترین تمدن‌ها در بین‌النهرین، ایران، چین و مصر باستان پیرامون رودخانه‌های بزرگ شکل گرفتند که نشان‌ می‌دهد رودها و رودخانه‌ها در شکل‌گیری و گسترش زندگی انسان‌ها چه نقش بزرگی داشتند.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبیعتا آب رودخانه‌ها به ریزش‌های جوی و مدیریت انسان در برداشت از آن‌ها وابسته است.

رضازاده عنوان کرد: در سال‌های خشکسالی زمانی که ریزش‌های جوی کم می‌شود منابع رودخانه‌ای نیز کاهش پیدا می‌کند و این نشان می‌دهد باید مدیریت صحیحی در برداشت از منابع آبی و مصرف آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف منابع آب یعنی مصارف غیرضروری کاهش یابد و مصارف آب در کشاورزی و صنعت که عمده مواردی هستند که آب شیرین را مصرف می‌کنند با روش‌های نوین مدیریت شود.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رودخانه‌ها مهم‌ترین منابع آبی هستند که باید مدیریت شوند تا بتوان همیشه از آن‌ه بهره‌برداری کرد.

رضازاده تاکید کرد: رودخانه‌ها را دریابیم تا آب مورد نیاز نسل بشر را از دست ندهیم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۴:۲۰

8 Aug 2021