کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

حفاظت از رودخانه‌ها، ضامن تامین منابع آبی مورد نیاز بشر است

17 مرداد 1400 ساعت 13:21

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: رودخانه‌ها مهم‌ترین منابع آبی هستند که باید مدیریت شوند تا بتوان همیشه از آن‌ها بهره‌برداری کرد.


فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همه تمدن‌های بشری در کنار رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند.

وی افزود: بزرگ‌ترین تمدن‌ها در بین‌النهرین، ایران، چین و مصر باستان پیرامون رودخانه‌های بزرگ شکل گرفتند که نشان‌ می‌دهد رودها و رودخانه‌ها در شکل‌گیری و گسترش زندگی انسان‌ها چه نقش بزرگی داشتند.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبیعتا آب رودخانه‌ها به ریزش‌های جوی و مدیریت انسان در برداشت از آن‌ها وابسته است.

رضازاده عنوان کرد: در سال‌های خشکسالی زمانی که ریزش‌های جوی کم می‌شود منابع رودخانه‌ای نیز کاهش پیدا می‌کند و این نشان می‌دهد باید مدیریت صحیحی در برداشت از منابع آبی و مصرف آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف منابع آب یعنی مصارف غیرضروری کاهش یابد و مصارف آب در کشاورزی و صنعت که عمده مواردی هستند که آب شیرین را مصرف می‌کنند با روش‌های نوین مدیریت شود.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رودخانه‌ها مهم‌ترین منابع آبی هستند که باید مدیریت شوند تا بتوان همیشه از آن‌ه بهره‌برداری کرد.

رضازاده تاکید کرد: رودخانه‌ها را دریابیم تا آب مورد نیاز نسل بشر را از دست ندهیم.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48248

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48248/حفاظت-رودخانه-ها-ضامن-تامین-منابع-آبی-مورد-نیاز-بشر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir