۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۵۹۷۷
مهرداد رئيسي:

توليدات صنايع دستي بومي با کيفيت به صورت ماهيانه از توليد کنندگان خريداري مي‌شود

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: بخش ميانكوه و شهرستان اردل در زمينه صنايع دستي و عشاير و بافته‌اي داراي جايگاه ويژه در استان دارا است.
توليدات صنايع دستي بومي با کيفيت به صورت ماهيانه از توليد کنندگان خريداري مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با بخشدار و شهردار بخش ميان‌كوه در خصوص توسعه و ترويج صنايع دستي بومي منطقه نشست هم‌انديشي داشتند.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اين اداره كل از نشست با با بخشدار و شهردار بخش ميانكوه در خصوص توسعه و ترويج صنايع دستي بومي منطقه از توابع شهرستان اردل خبر داد و اظهار داشت: وي به منظور بررسي مسائل و مشكلات هنرمندان صنايع دستي اين بخش به مناطق روستايي مشايخ، دوپلان، شليل، ناغان و دورك عزيمت و از نزديك ضمن ملاقات با صنعت‌گران و بازديد از كارگاه‌هاي خانگي مناطق فوق توصيه‌ها و راهكارهاي لازم ارائه گرديد.

مهرداد رئيسي با بيان اينكه در اين بازديد مقرر گرديد شركت تعاوني صنايع دستي زنان منطقه مشايخ در اسرع وقت تشكيل گرديده و حمايت‌هاي لازم از آنان بعمل آيد اظهار داشت: همچنين مقرر گرديد توليدات صنايع دستي بومي منطقه مثل جاجيم، البسه محلي، سرانداز و گليم و صنايع دستي عشاير در صورت داشتن كيفيت و قيمت مناسب توسط شركت تعاوني هزارنقش اردل بصورت ماهيانه خريداري گردد.

رئيسي در نشستي كه در بخشداري بخش ميانكوه با حضور بخشدار منطقه، شهردار، رئيس اداره آموزش و پرورش و كارشناسان معاونت صنايع دستي استان برگزار گرديد با اشاره به قابليت‌هاي خوب منطقه در بخش صنايع دستي اذعان داشت: اين معاونت هرگونه حمايت‌هاي لازم از جمله تشكيل شركت‌هاي تعاوني صنايع دستي، پرداخت تسهيلات كم‌بهره، مشاركت در نمايشگاه‌هاي ملي و منطقه‌اي، در اختيار گذاردن فضاي بودجه‌اي جهت توسعه و آموزش صنايع دستي، صدور مجوزهاي سه‌گانه صنايع دستي و .... اقدام لازم را بعمل خواهد آورد.

وي همچنين افزود: در اين جلسه آقاي شهبازي بخشدار ميانكوه نيز قول هرگونه همكاري و مساعدت را در خصوص رشد، توسعه و ترويج صنايع دستي در آن بخش را دادند.

رئيسي در پايان گفت: بخش ميانكوه و شهرستان اردل در زمينه صنايع دستي و عشاير و بافته‌اي داراي جايگاه ويژه در استان مي‌باشد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۸:۱۰

1 Feb 2020