کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهرداد رئيسي:

توليدات صنايع دستي بومي با کيفيت به صورت ماهيانه از توليد کنندگان خريداري مي‌شود

18 آذر 1394 ساعت 11:12

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: بخش ميانكوه و شهرستان اردل در زمينه صنايع دستي و عشاير و بافته‌اي داراي جايگاه ويژه در استان دارا است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با بخشدار و شهردار بخش ميان‌كوه در خصوص توسعه و ترويج صنايع دستي بومي منطقه نشست هم‌انديشي داشتند.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اين اداره كل از نشست با با بخشدار و شهردار بخش ميانكوه در خصوص توسعه و ترويج صنايع دستي بومي منطقه از توابع شهرستان اردل خبر داد و اظهار داشت: وي به منظور بررسي مسائل و مشكلات هنرمندان صنايع دستي اين بخش به مناطق روستايي مشايخ، دوپلان، شليل، ناغان و دورك عزيمت و از نزديك ضمن ملاقات با صنعت‌گران و بازديد از كارگاه‌هاي خانگي مناطق فوق توصيه‌ها و راهكارهاي لازم ارائه گرديد.

مهرداد رئيسي با بيان اينكه در اين بازديد مقرر گرديد شركت تعاوني صنايع دستي زنان منطقه مشايخ در اسرع وقت تشكيل گرديده و حمايت‌هاي لازم از آنان بعمل آيد اظهار داشت: همچنين مقرر گرديد توليدات صنايع دستي بومي منطقه مثل جاجيم، البسه محلي، سرانداز و گليم و صنايع دستي عشاير در صورت داشتن كيفيت و قيمت مناسب توسط شركت تعاوني هزارنقش اردل بصورت ماهيانه خريداري گردد.

رئيسي در نشستي كه در بخشداري بخش ميانكوه با حضور بخشدار منطقه، شهردار، رئيس اداره آموزش و پرورش و كارشناسان معاونت صنايع دستي استان برگزار گرديد با اشاره به قابليت‌هاي خوب منطقه در بخش صنايع دستي اذعان داشت: اين معاونت هرگونه حمايت‌هاي لازم از جمله تشكيل شركت‌هاي تعاوني صنايع دستي، پرداخت تسهيلات كم‌بهره، مشاركت در نمايشگاه‌هاي ملي و منطقه‌اي، در اختيار گذاردن فضاي بودجه‌اي جهت توسعه و آموزش صنايع دستي، صدور مجوزهاي سه‌گانه صنايع دستي و .... اقدام لازم را بعمل خواهد آورد.

وي همچنين افزود: در اين جلسه آقاي شهبازي بخشدار ميانكوه نيز قول هرگونه همكاري و مساعدت را در خصوص رشد، توسعه و ترويج صنايع دستي در آن بخش را دادند.

رئيسي در پايان گفت: بخش ميانكوه و شهرستان اردل در زمينه صنايع دستي و عشاير و بافته‌اي داراي جايگاه ويژه در استان مي‌باشد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 25977

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25977/توليدات-صنايع-دستي-بومي-کيفيت-صورت-ماهيانه-توليد-کنندگان-خريداري-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir