۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۵۵۵۱
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری:

در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی تعادل بین‌بخشی وجود ندارد

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در تدوین برنامه‌های الگوی کشت باید امنیت غذایی و تولید غذای سالم لحاظ شود و این در حالی است که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بخصوص در فعالیت‌های کشاورزی اعتدال و تعادل بین‌بخشی بین فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی وجود ندارد.
در  برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی تعادل بین‌بخشی وجود ندارد
به گزارش جهانبین نیوز ملک‌محمد قربان‌پور در ستاد فنی باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نداشتن برنامه و الگوی کشت، خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی فراوان برای بهره‌برداران بخش کشاورزی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های الگوی کشت باید امنیت غذایی و تولید غذای سالم لحاظ شود و این در حالی است که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بخصوص در فعالیت‌های کشاورزی اعتدال و تعادل بین‌بخشی بین فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی وجود ندارد.

قربان‌پور تصریح کرد: متولیان بخش کشاورزی باید در سطح کلان برای استان‌ها با توجه به مزیت آبی هر استان الگوی کشت ارائه دهند و وزارت جهادکشاورزی باید برای تدوین برنامه کشت محصولات الزام اجرایی و ابزار قانونی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: تشکل‌ها و اصناف بخش کشاورزی به عنوان بازوی کمکی وزارت جهادکشاورزی نقش موثری در تدوین سیاست‌گذاری‌های کشت دارند و از این رو باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

قربان‌پور تاکید کرد:  تدوین سند باغبانی چهارمحال و بختیاری و رونق گردشگری کشاورزی و منابع طبیعی در استان باید در راس امور قرار گیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۱۶:۲۸

16 Apr 2020