کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری:

در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی تعادل بین‌بخشی وجود ندارد

23 آبان 1394 ساعت 9:36

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در تدوین برنامه‌های الگوی کشت باید امنیت غذایی و تولید غذای سالم لحاظ شود و این در حالی است که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بخصوص در فعالیت‌های کشاورزی اعتدال و تعادل بین‌بخشی بین فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی وجود ندارد.


به گزارش جهانبین نیوز ملک‌محمد قربان‌پور در ستاد فنی باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نداشتن برنامه و الگوی کشت، خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی فراوان برای بهره‌برداران بخش کشاورزی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های الگوی کشت باید امنیت غذایی و تولید غذای سالم لحاظ شود و این در حالی است که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بخصوص در فعالیت‌های کشاورزی اعتدال و تعادل بین‌بخشی بین فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی وجود ندارد.

قربان‌پور تصریح کرد: متولیان بخش کشاورزی باید در سطح کلان برای استان‌ها با توجه به مزیت آبی هر استان الگوی کشت ارائه دهند و وزارت جهادکشاورزی باید برای تدوین برنامه کشت محصولات الزام اجرایی و ابزار قانونی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: تشکل‌ها و اصناف بخش کشاورزی به عنوان بازوی کمکی وزارت جهادکشاورزی نقش موثری در تدوین سیاست‌گذاری‌های کشت دارند و از این رو باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

قربان‌پور تاکید کرد:  تدوین سند باغبانی چهارمحال و بختیاری و رونق گردشگری کشاورزی و منابع طبیعی در استان باید در راس امور قرار گیرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 25551

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25551/برنامه-ریزی-های-توسعه-ای-بخش-کشاورزی-تعادل-بین-بخشی-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir