۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۹۴۰۶
امام جمعه بن:

حضور دانشجويان در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي مثال زدني است

حضور دانشجويان در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي مثال زدني بوده و هوشياري دانشجويان در تمامي مراحل انقلاب الگويي تمام تما براي دانشجويان نسل امروز است.
حضور دانشجويان در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي مثال زدني است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام غضنفري امام جمعه بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: ۱۶ آذر ياد آور خاطره شهداي دانشجويي است که از خون خود گذشتند و جرقه استکبار ستيزي را در قلب هاي ايرانيان شعله ور ساختند و اين افتخار براي دانشجويان ماندگار شد.


غضنفري حرکت هاي دانشجويي در روند پيروزي انقلاب اسلامي را حرکتي اصيل و پررنگ دانست و افزود: اين نقش آفريني ها صرفا به دانشجويان در داخل کشور محدود نمي شد و دانشجويان مقيم خارج کشور نيز در برهه هاي مختلف از جمله اعتراضات در شاه در سفرهاي خارجي اش نشان مي دهد دانشجويان پشتيبان هاي اساسي براي انقلاب بوده و هستند.


امام جمعه بن تصريح کرد: دانشجويان ما درعرصه دفاع مقدس نيز به خوبي درخشيدند و نشان دادند سنگر ها تغيير مي کند اما هدف يکي است و حضور دانشجويان در خط مقدم ثابت کننده يکي بودن سنگر علم و دانش و جهاد در برابر کفر است.


غضنفري خاطر نشان کرد: بسياري از فرماندهان و سرداران جبهه هاي حق عليه باطل دانشجوياني بودند و با فکر توانمند خود عمليات هاي مختلف را رهبري کردند.


وي افزود: در سال هاي بعد از انقلاب اسلامي و جنگ هم نقش دانشجويان و دانشگاهيان در اداره کشور مثال زدني است ازجمله شهداي هسته اي که از متن دانشگاه وارد جامعه شدند و يا دانشجويان ديگري که کشور ما را به رتبه هاي عالي علمي جهان رساندند و اين نشان دهنده نقش عظيم دانشجويان در به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامي است.


غضنفري اهل درس بودن و تلاش در زمينه هاي علمي را يکي ازمهم ترين رسالت هاي دانشجويان دانست و خاطر نشان کرد: ما بيش از هر مساله اي نيازمند دانشمند متعهد هستيم تا به واسطه اين دانشمندان بتوانيم برمشکلات فائق آييم.


وي تصريح کرد: دانشجويان بايد درکنار تحصيل اهل تهذيب باشند و يک دانشمند متعهد مي تواند در رشد کشور مثمر ثمر نيز باشد.


امام جمعه بن افزود: افراد جامعه خصوصا دانشجويان مي تواند به شناخت و دوست و دشمن کمک کند و اين مسئله خود باعث بصيرت افزايي است، چراکه بي بصيرت ها کساني هستند که مي تواند در شناخت دوست و دشمن به اشتباه افتاده و به خطا مي روند.


وي گفت: بسياري از جريان ها با مقاصد سو تشکيل شده است و هدف اصلي آن ها تفرقه افکني در صفوف به هم پيوسته نظام است و در اين جهت دانشجويان با افزايش بصيرت مي توانند ناخواسته آب در آسياب دشمن نريزند.


غضنفري به فته ۸۸ اشاره کرد و گفت: در اين فتنه شاهد بوديم کساني که دوست و دشمن را به خوبي تشخيص ندادند ضرباتي را به نظام وارد کردند.


وي افزود: اعتراضات در سال ۸۸ اعتراضاتي به حق نبود و اگر معترضان حرفي براي گفتن داشتند بايد در چارچوب قانون اعتراض مي کردند.


امام جمعه بن تصريح کرد: يکي از آفات در جامعه امروزي مدرک گرايي است که ضربه اصلي آن به علم وارد شده و موجب مي شود بسياري از دانشجويان در رشته هاي که علاقه مندند وارد نشوندو بايد کي از ملاک هاي اصلي انتخاب رشته علاقه و آگاهي کامل از آينده آن باشد.


انتهاي پيام/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۴:۵۵

27 Dec 2019