کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

حضور دانشجويان در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي مثال زدني است

16 آذر 1393 ساعت 16:30

حضور دانشجويان در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي مثال زدني بوده و هوشياري دانشجويان در تمامي مراحل انقلاب الگويي تمام تما براي دانشجويان نسل امروز است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام غضنفري امام جمعه بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: ۱۶ آذر ياد آور خاطره شهداي دانشجويي است که از خون خود گذشتند و جرقه استکبار ستيزي را در قلب هاي ايرانيان شعله ور ساختند و اين افتخار براي دانشجويان ماندگار شد.


غضنفري حرکت هاي دانشجويي در روند پيروزي انقلاب اسلامي را حرکتي اصيل و پررنگ دانست و افزود: اين نقش آفريني ها صرفا به دانشجويان در داخل کشور محدود نمي شد و دانشجويان مقيم خارج کشور نيز در برهه هاي مختلف از جمله اعتراضات در شاه در سفرهاي خارجي اش نشان مي دهد دانشجويان پشتيبان هاي اساسي براي انقلاب بوده و هستند.


امام جمعه بن تصريح کرد: دانشجويان ما درعرصه دفاع مقدس نيز به خوبي درخشيدند و نشان دادند سنگر ها تغيير مي کند اما هدف يکي است و حضور دانشجويان در خط مقدم ثابت کننده يکي بودن سنگر علم و دانش و جهاد در برابر کفر است.


غضنفري خاطر نشان کرد: بسياري از فرماندهان و سرداران جبهه هاي حق عليه باطل دانشجوياني بودند و با فکر توانمند خود عمليات هاي مختلف را رهبري کردند.


وي افزود: در سال هاي بعد از انقلاب اسلامي و جنگ هم نقش دانشجويان و دانشگاهيان در اداره کشور مثال زدني است ازجمله شهداي هسته اي که از متن دانشگاه وارد جامعه شدند و يا دانشجويان ديگري که کشور ما را به رتبه هاي عالي علمي جهان رساندند و اين نشان دهنده نقش عظيم دانشجويان در به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامي است.


غضنفري اهل درس بودن و تلاش در زمينه هاي علمي را يکي ازمهم ترين رسالت هاي دانشجويان دانست و خاطر نشان کرد: ما بيش از هر مساله اي نيازمند دانشمند متعهد هستيم تا به واسطه اين دانشمندان بتوانيم برمشکلات فائق آييم.


وي تصريح کرد: دانشجويان بايد درکنار تحصيل اهل تهذيب باشند و يک دانشمند متعهد مي تواند در رشد کشور مثمر ثمر نيز باشد.


امام جمعه بن افزود: افراد جامعه خصوصا دانشجويان مي تواند به شناخت و دوست و دشمن کمک کند و اين مسئله خود باعث بصيرت افزايي است، چراکه بي بصيرت ها کساني هستند که مي تواند در شناخت دوست و دشمن به اشتباه افتاده و به خطا مي روند.


وي گفت: بسياري از جريان ها با مقاصد سو تشکيل شده است و هدف اصلي آن ها تفرقه افکني در صفوف به هم پيوسته نظام است و در اين جهت دانشجويان با افزايش بصيرت مي توانند ناخواسته آب در آسياب دشمن نريزند.


غضنفري به فته ۸۸ اشاره کرد و گفت: در اين فتنه شاهد بوديم کساني که دوست و دشمن را به خوبي تشخيص ندادند ضرباتي را به نظام وارد کردند.


وي افزود: اعتراضات در سال ۸۸ اعتراضاتي به حق نبود و اگر معترضان حرفي براي گفتن داشتند بايد در چارچوب قانون اعتراض مي کردند.


امام جمعه بن تصريح کرد: يکي از آفات در جامعه امروزي مدرک گرايي است که ضربه اصلي آن به علم وارد شده و موجب مي شود بسياري از دانشجويان در رشته هاي که علاقه مندند وارد نشوندو بايد کي از ملاک هاي اصلي انتخاب رشته علاقه و آگاهي کامل از آينده آن باشد.


انتهاي پيام/۵۲۰ز


کد مطلب: 19406

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19406/حضور-دانشجويان-سنگرهاي-مختلف-انقلاب-اسلامي-مثال-زدني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir