۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۱۴۵۱
امام جمعه شهرکرد:

قیام ۱۹ دی ماه به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد

امام جمعه شهرکرد چاپ مقاله سلمان رشتی در روزنامه اطلاعات در سال ۵۶ اشاره کرد و گفت: این جنایت محمدرضا شاه اگر چه بسیار دردآور بود اما منشا مبارزات انقلابی ملت ایران و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی شد.
قیام ۱۹ دی ماه به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد اظهار کرد: خداوند ظرفیت‌های وجودی بسیاری را در نهاد انسان‌ها قرار داده که اگر این ظرفیت‌ها را به درستی بشناسد و به کار گیرد می‎تواند جهان هستی را مسخر خود کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ دی، تصریح کرد: این روز یادآور رشادت شهید سید حسین علم‌الهدی و همراهان وی است که این روز را بزرگ و گرامی می‎داریم.

نکونام با اشاره به ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ و فرمان کشف حجاب از سوی رضا شاه، خاطرنشان کرد: این اقدام خبیث چهره پلید رضا شاه را بیش از پیش برای مردم افشا کرد و این درحالی بود که مردم مومن هیچگاه تسلیم چنین فرمان‌هایی نشدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به چاپ مقاله سلمان رشتی در روزنامه اطلاعات در سال ۵۶ اشاره کرد و گفت: این جنایت محمدرضا شاه اگر چه بسیار دردآور بود اما منشا مبارزات انقلابی ملت ایران و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نکونام بر ضرورت صیانت از انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: این نظام حاصل مبارزات و تلاش‌های انسان‌های آزادی‌خواه بیشماری است که ضروری است با تمام توان از آن حراست و صیانت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وارد ماه ربیع‌الاول شدیم و دو ماه سوگواری و عزارداری برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا را پیشت سرگذاشتیم و ضروری است این معرفت کسب شده را با خود حفظ کنیم.

نکونام گفت: تقوا و پرهیزکاری اقتضا می‎کند تا آن چه در این دو ماه گذشته برای خود توشه برگرفتیم را ذخیره کرده و آن را در سایر ایام سال به کار گیریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سوره جن، بر ضرورت تقویت باورهای توحیدی افرد تاکید کرد و گفت: فلسه سوره مبارکه جن در این است تا انسان با کسب معرفت نسبت به موجودات از جمله اجنه باور خود را نسبت به جهان خلقت تقویت کند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۵:۳۵

15 Feb 2020