۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۵۹۰۵۲
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

والدین همراه فرزندان در فضای مجازی باشند

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است والدین با حضور در کنار فرزندان خود در فضای مجازی، آن‌ها را به این باور برسانند که هیچ پناهگاهی مطمئن‌تر و امن‌تر از والدین نیست.
والدین همراه فرزندان در فضای مجازی باشند
مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، با بیان اینکه این روزها ارتباط والدین با فرزندان نگران‌کننده است اظهار کرد: این مشکل با حضور فضای مجازی در زندگی تشدید می‌شود.
 
وی تصریح کرد: نگاه ترس‌آلود والدین نسبت به فضای مجازی و نبود سواد رسانه‌ای در پدر و مادرها باعث می‌شود نگرانی‌ها در بین والدین تشدید شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: متاسفانه فرزندان به‌عنوان یتیم مجازی مطرح هستند و در این فضا تربیت می‌شوند، همچنین نگاه متفاوت ایجاد شده بین فرزندان و والدین سبب شده تا بچه‌ها رفتارهای مجازی خود را از پدر و مادرها پنهان کنند.
 
عسگری افزود: بسیاری از همین مخفی‌کاری‌ها سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و نهایتا سرریز آن به جامعه شده، بنابراین توصیه اکید می‌شود که والدین سواد فضای مجازی و رسانه را بیاموزند و برای استفاده از فضای مجازی در کنار فرزندان خود قرار گیرند.
 
وی تاکید کرد: لازم است والدین با حضور در کنار فرزندان خود در فضای مجازی، آن‌ها را به این باور برسانند که هیچ پناهگاهی مطمئن‌تر و امن‌تر از والدین نیست، به این ترتیب بچه‌ها فریب فضای مجازی و زرق و برق سخنان زیبا در این فضا را نخواهند خورد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: جوانان و نوجوانان بسیاری هستند فریب حرف‌های اغواکننده را خورده و جذب افراد کلاهبردار شده‌اند، اما در نهایت به جایی می‌رسند که متوجه می‌شوند، مسیر را اشتباه رفته‌اند، اما وقتی پشیمان شده و قصد برگشت دارند، به دلیل ترس از والدین به مشکل بر می‌خورند.
 
عسگری ادامه داد: دانش‌آموزی که در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده به دلیل اینکه راهی برای برگشت خود نمی‌بیند، ناخواسته باید تن به خواسته‌های نامرتبط آن‌ها بدهد.
 
وی گفت: والدین باید حامی فرزندان خود باشند و به فرزندان خود استفاده درست از فضای مجازی را بدهند.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۲۱:۵۶

27 Oct 2024