۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۵۹۰۴۷
امام جمعه فارسان:

تحولات آینده منطقه در دست مقاومت است

امام‌جمعه فارسان گفت: جبهه مقاومت به یک شبکه متحد و متصل با برنامه دقیق و تقسیم‌کار حساب‌شده تبدیل شده است و لذا تحولات آینده در دست مقاومت است و آن هم چیزی جز محو کامل مجسمه پلیدی از صفحه روزگار نیست.
تحولات آینده منطقه در دست مقاومت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ شما نمازگزاران را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم، اهل تقوا نسبت به همه افراد در مرحله اول برخورد گمان خوب دارند. امیرالمؤمنین (ع) در حکمت ۳۰۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «از فراست و گمان افراد باايمان بر حذر باشيد، زيرا خدا حق را بر زبان (و فكر) آن‌ها قرار داده است»
 
وی افزود: به‌یقین قلب مؤمن همچون آيينه صاف و بى زنگارى است كه چهره حقايق در آن منعكس می‌شود و به همين دليل گاه از آينده و از امور پنهانى موجود آگاه می‌شوند، اين سخن شبيه چيزى است كه از پيامبر اكرم (ص) نقل‌شده كه می‌فرماید: خدا بندگانى دارد كه مردم را با هشيارى خاص خود می‌شناسند و از خفاياى كار آن‌ها باخبر می‌شوند
 
امام‌جمعه فارسان به وفاق ملی اشاره داشت و بیان کرد: دولت چهاردهم، گفتمان خود را «وفاق ملی» اعلام کرده است و اعلان نموده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود، با استفاده از ادبیات حدیثی، وفاق معنایی در برابر نفاق دارد، در بیاناتی از حضرت امیرالمؤمنین (ع)، افراط‌ و تفریط در وفاق، از خصوصیات منافق معرفی‌شده است.
 
وی اظهار داشت: وفاق ملی یعنی همه با هم (نه همه با من)، یعنی همین رمز و راز جمهوریت و مردم‌سالاری در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی، یعنی باور همگانی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط، پیشرفت همه‌جانبه کشور به دست خود مردم و باور به «می‌شود» و «می‌توانیم»؛ یعنی عزم صادقانه دولتمردان برای خدمت به مردم و حل مسائل مردم؛ و بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به حواشی دست‌ و پاگیر و اختلاف‌انگیز در مسیر مأموریت خدمت به مردم و ساختن کشور.
 
وی عنوان داشت: اولین مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است، دومین مسئله‌ای که همه باید روی آن وفاق داشته باشند، شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور است و سومین مسئله هم حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت است، این در مورد وفاق تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

 ملک پور به سالروز شهادت حسین فهمیده؛ 8 آبان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی هم اشاره داشت و افزود: حضرت امام خمینی (رضوان‌الله علیه) درباره‌ او فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».
 
وی تصریح کرد: این جوانان، محصول صدور انقلاب اسلامی و آموزه عملیات‌های استشهادی بود که شهادت شهید فهمیده مفتاح الباب آن بود، دو سال بعد در همان ایام شهادت شهید فهمیده، در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱، شهید احمد قصیر جوان ۱۷ ساله لبنانی و از اعضای حزب‌الله لبنان، با خودروی پر از مواد منفجره به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش اسرائیل در شهر صور حمله استشهادی کرد؛ و بیش از هفتاد نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند، این آغاز دوران استشهادی‌ها بود و شهید سیدحسن نصرالله احمد قصیر را امیرُ الاستشهادیین نامید، روز شهادت وی نیز در لبنان، روز شهید نام‌گذاری شد.
 
وی اظهار داشت: سلسله الذهب حسین فهمیده‌ها در جوانان حزب‌الله لبنان متوقف نشد و این رایحه مانند عطری که در شیشه در باز به همه منتشر می‌شود، به جوانان غیور فلسطینی رسید که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک این روحیه استشهادی است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: نکته مهم این دوره جنگ این است که جبهه مقاومت تبدیل‌شده است به یک شبکه متحد و متصل با برنامه دقیق و تقسیم‌کار حساب‌ شده و لذا تحولات آینده همه‌اش در دست مقاومت است، آینده هم چیزی جز محو کامل مجسمه پلیدی از صفحه روزگار نیست.
 
وی عنوان داشت: جبهه مقاومت باقدرت و صلابت پیش می‌رود؛ و باتدبیر مقتدرانه و از روی حکمت فرمانده کل مقاومت، نه سازش می‌کند و نه جنگ کامل، بلکه بر سیاست بازدارندگی فعال که گاهی تدافعی و گاهی هجومی است ادامه می‌دهد، ولو از هر جهت آمادگی جنگ پشیمان کننده را دارد، بعضی‌ها اتهام می‌زنند که جبهه مقاومت منفعل شده یا مبتلا به ترس و احتیاط و مصلح اندیشی شده، این‌ها راهبرد عملیاتی رهبر معظم انقلاب در مدیریت میدان را خوب درک نمی‌کنند.
 
وی افزود: اهدای جواهرات زنان ایرانی به خط مقدم مقاومت، یادآور بانوانی است در ایام دفاع مقدس، در پشت جبهه‌ها همانند مردان در جهاد عظیم پشتیبانی و امداد حضور فعال داشتند. حرف از جهاد که می‌شود، بسیاری ذهنشان به حضور فیزیکی در جبهه‌ها می‌رود، اقدامی که این روزها برای ما امکان‌پذیر نیســت که اگر بود، بی‌درنگ در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردیم، اما مقدم‌تر از جهاد در میدان جنگ، جهاد با نفس و جهاد با مال است.
 
انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۱۵:۰۸

25 Oct 2024