۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۱۱۲۸
نماینده مردم شهرکرد:

تامین ۹۰ درصد آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری از آب‌های زیرزمینی / حفر تونل برای انتقال آب ظلم به مردم استان است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب مردم استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‎شود، گفت: این در حالی است که استان سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون است ولی مردم برای تامین آب شرب خود با مشکل روبرو هستند.
تامین ۹۰ درصد آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری از آب‌های زیرزمینی / حفر تونل برای انتقال آب ظلم به مردم استان است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، سعید زمانیان صبح امروز در همایش استانی «بام ایران در حسرت آب» اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی در سال‌های اخیر منجر به بروز خشکسالی در استان شده و همین امر بسیاری از امور زندگی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب مردم استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‎شود، گفت: این در حالی است که استان سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون است ولی مردم برای تامین آب شرب خود با مشکل روبرو هستند.

زمانیان با بیان اینکه ۱۰ دشت استان دارای بیلان منفی است، افزود: ۷۰ درصد آب کشاورزی استان از طریق چاه‌ها تامین و مابقی از طریق چشمه‌ها و قنوات تامین می‎شود و سهمی از آب زاینده‌رود به کشاورزی استان اختصاص ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های غیرقانونی انتقال آب، تصریح کرد: پروژه انتقال آب گلاب ۲ و بهشت آباد دو پروژه غیرقانونی و غیراستانداری است که از سوی استان اصفهان پیگیری می‎شود با اجرای آن‌ها حقوق مردم استان به نحو جدی ضایع و حیات استان به خطر می‎افتد.

زمانیان با بیان اینکه کسی با انتقال آب از استان مشکل و مخالفتی ندارد، اظهار کرد: ما با انتقال غیرکارشناسی و حفر تونل مخالفیم و در این راستا از هر راهکار قانونی برای جلوگیری از این عمل بهره می‌گیریم.

وی با ایجاد هرگونه تونل و یا طرح غیرکارشناسی انتقال آب از این استان به شدت مخالفت کرد و گفت: این استان با کمبود شدید آب مواجه است و ضروری است تا در ابتدا نیازهای آبی مردم این استان در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود و سپس اگر آب مازادی باقی ماند آن را به سایر استان‌ها انتقال داد.

زمانیان، طرح انتقال آب بهشت‌آباد را فاقد هرگونه مطالعه کارشناسی دانست و افزود: مطالعات شرکت مجری این طرح، غیرکارشناسی و یک طرفه بوده و لازم است تا شرکت‌های مشاوره‌ایی جدید وارد این عرصه شده و به صورت قانونی و کارشناسی در مطالعات اولیه این طرح تجدید نظر کنند.

نماینده مردم سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یکی از سرمایه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: همانطور که استفاده از منابعی چون نفت و گاز نیازمند پرداخت بهای آن به مردم مناطق نفت‌خیر کشور است، انتقال آب از این استان هم نیازمند پرداخت حق‌آبه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۱:۲۲

16 Jan 2020